یزدی ها 17 و نیم میلیارد تومان حق بیمه به صندوق بیمه همگانی پرداخت کردند

مدیرکل مدیریت بحران استان در نشست برنامه ریزی جهت تکمیل سامانه صندوق بیمه همگانی  از پرداخت 17 و نیم میلیارد تومان حق بیمه توسط یزدی ها به صندوق بیمه همگانی خبر داد.

محمدعلی ملک زاده در این نشست با اشاره به قانون تشکیل صندوق بیمه همگانی اظهار داشت: یکی از تکالیف قانون مدیریت بحران کشور راه اندازی صندوق بیمه همگانی به منظور حمایت از خسارت دیدگان حوادث طبیعی است که این موضوع در سطح ملی صورت گرفت.
وی افزود: قانون تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان در سال ۱۳۹۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و  آیین نامه اجرایی آن در ۲۹ آذر ۱۴۰۰ و همچنین دستور العمل نحوه ثبت و پرداخت خسارت آن در سال جاری ابلاغ شد.
مدیرکل مدیریت بحران ادامه داد: بر اساس این قانون مردم در قالب مشترکان برق به صورت ماهیانه مبلغی را به عنوان حق بیمه صندوق در بستر قبوض برق پرداخت می کنند و در صورت بروز حوادث می توانند از اعتبار جبران خسارت این صندوق بهره مند شوند.
وی ادامه داد: دولت نیز بر اساس آیین نامه در سال اول تا 90 درصد حق بیمه مشترکین را به حساب صندوق بیمه واریز می نماید.
ملک زاده با اشاره به سامانه راه اندازی شده توسط این صندوق از تکمیل اطلاعات مشترکین یزدی در این سامانه خبر داد و خواستار تسریع در ارسال اطلاعات توسط دستگاه های مورد اشاره در آیین نامه شد.
وی پرداخت خسارت را آخرین مرحله از فرآیند چرخه مدیریت بحران دانست و از مردم خواست تا اصول پیشگیری را جدی بگیرند تا در صورت بروز حوادث طبیعی کمترین خسارت را متحمل شوند.
دراین جلسه دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مربوطه تشریح و طبق قانون فوق وظایف هر یک از دستگاه‌های مرتبط با صندوق بیمه تشريح گردید.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات