در نشست ستاد مدیریت بحران استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی؛

گزارش اقدامات دستگاه ها در بازتوانی و بازسازی خسارات سیل تشریح شد

  سومین نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در سالن کوثر استانداری و با حضور اعضای ستاد برگزار شد اقدامات دستگاه های عضو ستاد در مرحله بازسازی و بازتوانی خسارات سیل سال گذشته تشریح شد.

محمدجواد ابوالحسینی در این نشست با اشاره به تجارب به دست آمده از حوادث سال گذشته بر افزایش ایمنی در مقابله با این مخاطره تاکید کرد و خواستار توجه جدی دستگاه ها در این زمینه شد.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل کنترل آبهای سطحی و سیل توسط سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: این دستورالعمل به پیشنهاد وزارت نیرو در ستاد ملی مدیریت بحران کشور تصویب شده و وظیفه دستگاه ها را در این راستا مشخص نموده است که می بایست توسط شرکت اب منطقه ای پیگیری گردد و جلسات آن به صورت حداقل دوماهه برگزار شده و ساز و کارهای لازم جهت کنترل آب های سطحی و سیل در سطح استان اجرایی گردد.

معاون استاندار افزود:  در این آیین نامه وظایف هر دستگاه به صورت شفاف تبیین شده است و ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، شهرداری ها و دهیاری ها و سایر دستگاه های متولی در این کارگروه عضو می باشند و انتظار است موضوع پیشگیری و ایمن سازی استان در مقابل این مخاطره با جدیت پیگیری گردد.
 
وی همچنین به دستور العمل اقدامات پیشگیرانه در مقابل خشکسالی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولیت این کارگروه هم که به پیشنهاد وزارت نیرو تهیه شده است بر عهده شرکت آب منطقه ای استان است که برای جلوگیری از موازی کاری مسئولیت راهبری و نظارت ان بر عهده کارگروه استانی سازگاری با کم آبی استان با همان اعضا تفویض شده است .
 
مهندس ابوالحسینی ادامه داد: انتظار است برنامه اجرایی کاهش اثرات خشکسالی در مراحل پیشگیری و آمادگی توسط این کارگروه تهیه شود تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان هماهنگی لازم برای ارائه پیشنهاد تامین اعتبار را به کارگروه ملی را انجام دهیم.

وی همچنین به موضوع آمادگی دستگاه ها برای مقابله با آتش سوزی مراتع و جنگلها و همچنین ارتقا ایمنی استخر های کشاورزی برای جلوگیری از غرق شدگی در این استخر ها نیز اشاره کرد و بر پیگیری جدی این موضوع توسط دستگاه های متولی تاکید نمود.

در این نشست شرکت آب منطقه ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شهرداری یزد گزارشی از فعالیت های خود در سه بخش پیشگیری ، مقابله و بازسازی و بازتوانی ارائه کردند .

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات