هشتمین مانور اطفا حریق مراتع در شهرستان بافق برگزار شد

 مانور آمادگی در برابر حریق جنگل‌ها و مراتع استان در ایستگاه هشتم به شهرستان بافق رسید.

در این مانور که با محوریت ستاد مدیریت بحران فرمانداری و اداره منابع طبیعی بافق و با حضور دستگاه های امدادی و خدماتی برگزار شد، مردم منطقه و بسیجیان براساس آموزش های صورت گرفته در گام اول به اطفا حریق کنترل شده پرداختند.
در ادامه دستگاه های امدادی همچون آتش نشانی، هلال احمر، یگان حفاظت منابع طبیعی، اورژانس، نیروی انتظامی با حضور در منطقه، عملیات تکمیلی اطفا حریق را اجرا کردند.
ابوالقاسم دهقان سرپرست فرمانداری و رییس شورای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با صدور فرمان یگان های شهرستان را برای کمک به منابع طبیعی فراخواند و دستگاه ها در کوتاه ترین زمان در منطقه حضور یافتند.
محمدعلی ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد نیز با حضور در این مانور گفت: یکی از مخاطرات در فصل گرما، آتش سوزی در مراتع و جنگل ها است که با برنامه ریزی صورت گرفته هشتمین مانور در شهرستان بافق اجرایی شد.
وی ادامه داد : حضور نیروهای بسیجی و مردمی در این مانور بر اساس آموزش ها مشهود بود و عملکرد دستگاه ها بر اساس دستور العمل ها ارزیابی شد که مطلوب بود.
کریمی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در حاشیه این مانور از روند کاهشی حریق در مراتع و جنگل های استان خبر داد و آموزش ها و مانورها را در راستای افزایش آمادگی مردم و دستگاه ها مهم دانست.
گفتنی است از اردیبهشت ماه تا کنون آموزش‌ و مانور در شهرستان های خاتم، ابرکوه، مروست، تفت، اشکذر، اردکان و بهاباد برگزار شد و شهرستان بافق مقصد هشتمین مانور استان بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات