مانور زلزله در یزد برگزار می شود

در نشستی به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استان یزد برنامه ریزی اولیه برای برگزاری مانور بزرگ زلزله در یزد صورت گرفت.

محمدعلی ملک زاده در این نشست اظهار داشت: زلزله از جمله حوادث غیر مترقبه ای است که غیر قابل پیش بینی است و خدمات رسانی در کوتاه ترین زمان، می تواند در کاهش خسارات و تلفات تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: بی شک اقدامات پیشگیرانه شرط اول برای کاهش خسارات در مخاطرات گوناگون‌ است اما ارزیابی خطر و برنامه ریزی برای استفاده از امکانات و قابلیتهای دستگاه ها و بخش خصوصی می تواند در کاهش خسارات بلایای طبیعی تاثیر گذار باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد خدمات دستگاه های امدادی و خدماتی در شرایط عادی را بسیار متفاوت با شرایط بحرانی دانست و ادامه داد‌: آشنایی دقیق با وظایف دستگاه خود و سایر دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران، هماهنگی و همکاری، آشنایی و استفاده از ظرفیت و تجهیزات شهرستان ها و استان های معین و تعیین نقش برای گروه های جهادی و سمن ها و شرکت های بخش خصوصی از مهمترین ماموریت هایی است که در مانور ها  احصا و بازخوانی می شود.

در این نشست مسولین مدیریت بحران دستگاه ها ضمن ارائه پیشنهادات در خصوص زمان، سطح و مکان برگزاری مانور اقدامات قبل و بعد از حادثه را ارائه کردند.

در این نشست مقرر شد ماموریت هر دستگاه به صورت انفرادی تعیین و مانور های درون دستگاهی برگزار و سپس مانور اصلی با حضور کلیه دستگاه ها برگزار شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات