مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:

قانون هوای پاک با جدیت پیگیری شود

 مدیرکل مدیریت بحران استان در دوره آموزشي تبيين وظايف كارگروه شرايط اضطرار گرد و غبار با بیان اینکه تعطیل کردن مدارس و ادارات معلول شرایط اضطرار آلودگی است و باید به طرف رفع عامل تولید شرایط اضطرار برویم،افزود: باید موضوع معاینه ی فنی خودروها و اجرای دقیق طرح زوج و فرد و بررسی دقیق امکانات و ابزارها برای کاهش آلودگی هوای صنایع مورد توجه جدی قرار گیرد.

محمد علي ملك زاده  در این نشست که در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست استان و با حضور اعضا برگزار شد افزود: سه ضلع معیشت، توسعه و مدیریت آلایندگی در کنار هم باید دیده شود و بی شک سلامت مردم خط قرمز جامعه است.

مديركل مديريت بحران استان با تاکید بر اینکه باید بررسی گردد که آیا در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی پیگیری ها راضی کننده بوده است یا نه، افزود: باید وضعیت ترافيك شهری يزد و شهرهای اطراف باتوجه به حجم تردد این خودروها به يزد بررسی و تصمیات عملیاتی اتخاذ گردد.

وي خواستار دغدغه مندی مدیران دستگاه ها، شرکت ها و کارخانجات در حوزه محیط زیست شد و ادامه داد: لازم است مدیران در شرایط اضطرار و هنگامی که دستوری صادر می شود با تمام وجود و به سرعت اقدام کنند.

وی به نقش ارزشمند صداو سیما در آگاه سازی مردم در خصوص فرهنگ سازی مسائل محیط زیست بسیار اشاره کرد و افزود: نقش مردم در حفاظت از محیط‌زیست و سلامت تعیین کننده است و صدا و سیما اقدامات ارزشمندی در تبیین و مطالبه گری ایفا کرده است که باید با هم افزایی تداوم و ارتقا یابد.
ملک زاده به خسارات ناشی از این پدیده بر سلامت جامعه نیز گریزی زد و افزود : هزینه ی درمان مشکلات ناشی از آلودگی هوا بسیار بالاست  و افزایش آلاینده ها  زنگ خطر جدی است.

وی افزود : اقدامات مناسبی برای کاهش پدیده گرد و غبار در استان صورت گرفته هرچند بخش عمده ای از این پدیده از منشاهای برون استانی و بین المللی است.

مدیرکل محیط زیست نیز در این نشست با تبیین اقدامات پیشگیرانه به قانون هوای پاک اشاره کرد و افزود: قانون هوای پاک نقش دستگاه ها را به درستی در این زمینه مشخص نموده که باید دستگاه ها با جدیت آن را دنبال کنند و در این صورت است که آلایندگی به حداقل می رسد.

نورانیان ادامه داد: هیچ کس مخالف توسعه و معیشت نیست و با الزام به اجرای قانون می توان کمترین خسارت از آلایندگی را در جامعه داشت.

در این نشست سایر اعضا نکته نظرات و برنامه‌های خود را برای ارتقا کیفیت هوا اعلام و بر پیگیری مفاد قانونی تاکید کردند.
در پایان این نشست اعضا از مجهزترين مرکز پايش محيط زيست کشور در استان يزد بازدید کردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات