مدیرکل مدیریت بحران استان یزد :

شهرداران ظرفیت مردمی سازی در مراحل مدیریت بحران را فعال کنند

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در جمع جهادگران، بسیجیان، معتمدین محلات، گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد با اشاره به شعار دولت بر مردمی سازی اظهار داشت: یکی از مهمترین ظرفیت ها در مراحل چهارگانه پیش گیری، مقابله و بازسازی و بازتوانی استفاده از ظرفیت عظیم گروه های مردمی است که باید برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گیرد.

محمدعلی ملک زاده در این گردهمایی 400 نفره که به همت مدیریت بحران شهرداری یزد در تالار شهر یزد برگزار شد به اقدامات ارزشمند گروه های مردمی در مقابله با مخاطرات طبیعی بالاخص سیل سال گذشته اشاره کرد و ضمن قدردانی از تلاش های یکایک فعالان این حوزه گفت: ایثار گری و دغدغه مندی از خصوصیات بارز مردم کشور ماست و در همه بحران ها شاهد حمایت و همراهی خالصانه آنها هستیم.

وی با اشاره به تعریف مدیریت بحران اظهار داشت: مدیریت بحران به شرایطی گفته می شود که خارج از توان دستگاه ها و نهادهای دولتی است و با توجه به گستردگی حوادث نیاز به سازماندهی، هماهنگی و تعامل گروه های مردمی و تیم های امدادی مشهود است.

جانشین و دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: انتظار داریم شهرداری ها به عنوان صف اول مقابله با بحران، زیر ساخت های لازم برای استفاده از ظرفیت عظیم مردمی را برنامه ریزی و سازماندهی کنند که برای رسیدن به این مقصود، تبیین، آموزش و برگزاری مانور های تمرینی الزامی است.

ملک زاده ادامه داد: خوشبختانه بسیج و هلال احمر در این راستا سازماندهی مطلوبی را دارند اما لازم است برای شرایط بحران شرایط ارتباطی و تعاملی را تسهیل کرد تا با هم افزایی در حداقل زمان خدمات به خسارت دیدگان به صورت مناسب ارائه گردد.
وی همچنین از خدمات نیروهای آتش نشانی، خدمات شهری و مدیریت بحران شهرداری در حوزه های پیشگیری، آمادگی و بازسازی قدردانی کرد و افزود: رویکرد شهرداری یزد در سال جاری در حوزه مدیریت بحران قابل مقایسه با قبل نیست و این نشان از دغدغه مندی و تلاش اعضای شورا و شهردار یزد دارد.
در این نشست شهردار ناحیه تاریخی گزارشی از اقدامات این شهرداری در حوزه ایمن سازی شهر و استفاده از ظرفیت مردمی ارائه کرد.
میرجلیلی مدیریت بحران شهرداری نیز در این برنامه، با تشریح ظرفیت های احصا شده برای استفاده از گروه های مردمی، برنامه ریزی جهت اجرایی شدن آن را جزو دستور کار های اصلی مدیریت بحران شهرداری دانست.
گفتنی است در این نشست 4 ساعته گروه های مردمی نیز مشکلات و راه کارهای خود را برای ایمن سازی و تقویت اقدامات مقابله ای با مخاطرات طبیعی ارائه کردند که جهت اجرا در دستور کار مدیریت بحران شهرداری قرار گرفت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات