مدیرکل مدیریت بحران استان یزد:

شهرداران خط مقدم مدیریت بحران هستند

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در کارگاه آموزشی مدیریت سیلاب با اشاره به خدمات و نقش شهرداری ها گفت: شهرداری ها به عنوان متولی خدمات در شهرها و بر اساس قانون خط مقدم مدیریت بحران هستند و باید این نقش را جدی بگیرند.

محمدعلی ملک زاده در این نشست که با حضور شهرداران، روسای شورای اسلامی شهر و دبیران مدیریت بحران فرمانداری‌ها برگزار شد اظهار داشت: هرچند مخاطرات طبیعی همچون زلزله و سیل بعضا آنی و نادر هستند اما عدم آمادگی و اقدامات پیشگیرانه خسارات جبران ناپذیری را به زیرساخت های شهری و سرمایه های شهروندان وارد می کند.

وی ادامه داد: رعایت اصول شهرسازی و دقت در اجرای طرح های دفع آب های سطحی، حفظ حریم و بستر رودخانه های فصلی، توجه به سازه های حفاظتی شهرها همچون سیل بندها، داشتن طرح های مدیریتی مقابله ای و استفاده از ظرفیت های مردمی در شرایط اضطرار از مهمترین اولویت های مدیریت بحران در شهرهاست.

دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان افزود: انتظار داریم پیوست کاهش خطر در تمامی طرح های اجرایی شهرداری ها مد نظر قرارگیرد تا ضمن افزایش ایمنی، سرمایه شهروندان نیز حفظ گردد.

ملک زاده ادامه داد: شهرداران نقش های مهمی در مدیریت شهر بر عهده دارند اما این نباید موجب غفلت از نقش مدیریت بحران آنها شود.

وی افزود: تجربه دو سیل سال گذشته با خسارتی بالغ بر 7 هزار میلیارد تومان، توجه جدی مسولین و مردم را به اهمیت جایگاه مدیریت بحران جلب کرد و این دغدغه باید جدی دنبال شود.

مدیرکل مدیریت بحران با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته از خسارت وارد شده به شهر گفت: ده ها تجربه از سيل سال گذشته به عنوان تکلیف به دستگاه ها از جمله شهرداری ها ابلاغ شده است که انتظار داریم با جدیت پیگیری شود.

وی افزود: اختصاص 5 درصد اعتبارات به موضوعات‌ مدیریت بحران با توجه به سیاست های اجرایی بخشنامه بودجه شهرداری ها نیز با برنامه ریزی دقیق می تواند تاثیر بسزایی در افزایش ایمنی در شهرها داشته باشد.
 در ادامه‌ این نشست مدیرکل مدیریت بحران به سؤالات شهرداران پاسخ داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات