معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

باید آگاهی مردم را در شناخت مخاطرات و بلایای طبیعی افزایش دهیم

معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: باید سطح آگاهی مردم را در شناخت مخاطرات و بلایای طبیعی افزایش دهیم.


به گزارش کمیته خبری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید، اسماعیل نجار در مراسم اختتامیه جشنواره با اشاره به اینکه ایران جزء دهمین کشور حادثه خیز جهان است و از 46 حادثه ای که در جهان رخ می دهد، احتمال وقوع 44 مورد آن در کشورمان وجود دارد، گفت: امروز باید با بهره گیری از علم، خرد و اندیشه میزان خسارات ناشی از بحران را به حداقل برسانیم.
 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: نمی توانیم جلوی پدیده های طبیعی همچون زلزله را بگیریم اما می توانیم ساختمان های خود را در برابر آن ایمن کنیم.
 اسماعیل نجار در ادامه سخنان خود به دیگر بحران های کشور اشاره کرد و افزود: ریزگردها، خشکسالی و فرونشست زمین از پدیده هایی که در برخی مناطق کشور به بحران تبدیل شده، بحرانی که وظیفه داریم برای جلوگیری و مقابله با آن چاره اندیشی کنیم.
وی به برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید در شهر جهانی یزد اشاره کرد و گفت: هنرمند می تواند با ساخت فیلم، موضوع بحران را بطور تاثیرگذاری در جامعه القا کند.
 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از همت بالای دست اندرکاران برگزاری جشنواره امید قدردانی کرد و گفت: حضور فعال هنرمندان در این جشنواره به منظور افزایش سطح آگاهی مردم در مقابله با بحران را به فال نیک می گیریم. 
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید هم اکنون با حضور جمعی از مسئولان، منتخبان جشنواره و بیش از یکصد نفر از هنرمندان و هنردوستان در سالن هلال احمر یزد در حال برگزاری است.
 

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات