بازدید استانداریزد از بندها و سیل بندهای منتهی به شهرهای یزد و تفت

استاندار یزد از سیل بندها و بندهای خاکی منتهی به شهر های یزد و تفت بازدید کرد و  آخرین وضعیت آن ها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مهران فاطمی؛ استاندار یزد به صورت میدانی وضعیت سیل بند‌ها و بند‌های خاکی  را بررسی و دستورات لازم را صادر کرد.
 
استاندار یزد با اشاره به لزوم تمهید شرایطی جهت مدیریت رواناب ها و سیلاب های احتمالی اطراف شهر یزد، گفت: با توجه به قرارگیری شهر یزد در مسیر سیلاب ها و ضرورت انجام اقداماتی جهت جلوگیری از ورود آن ها به شهر، بازبینی و تقویت سیل بندها اطراف شهر در دستورکار قرار گرفت.  

وی با بیان اینکه پس از سیل مردادماه سال گذشته استان یزد، اقدامات کارشناسی خوبی در راستای مقابله با سیل های احتمالی صورت گرفت، اظهارداشت: در این راستا ضمن تقویت سیل بندهای موجود، تعدادی بندهای اضطراری در اطراف شهر یزد احداث شد.  

شایان ذکر است استاندار یزد امروز از بند خاکی شماره 1 پارک کوهستان بازدید کرد. این بند متناسب با برآورد حداکثر بارش در دوره بازگشت 500 ساله، با ۳.۵ متر ارتفاع و ۶۵۰ متر طول و اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال توسط شهرداری یزد در حال احداث است.
 
در جریان این بازدید ها همچنین از بند خاکی شماره 2 پارک کوهستان نیز بازدید و تصمیمات لازم اخذ شد.
 
استاندار یزد در ادامه در محل مخزن ذخیره سیلاب پارک کوهستان حضور یافت. سرریز بندهای  1 و 2 وارد این مخزن شده و تجمیع می شود.
 
بند انحرافی و سازه سیل بند طلایه از دیگر پروژه های مورد بازدید دکتر فاطمی بود. این سیل بند با 4.5 متر ارتفاع و 1000 متر طول است.
 
به منظور اجرای پروژه سیل بند طلایه اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و عملیات اجرایی آن با جدیت در حال پیگیری و انجام است.
 
وی درادامه از پروژه مرمت بند خاکی دره زنجیر تفت بازدید کرد. این بند در بالا دست شهر تفت قرار داشته و متناسب با برآورد حداکثر بارش در دوره 1000 ساله احداث شده است.
 
دکتر فاطمی همچنین با بازدید از سیل بند حفاظتی شماره 2 به طول 13 کیلومتر، از نزدیک در جریان عملیات مرمت و اصلاح سرزیر و ورودی سیل بند قرار گرفت.
 
استاندار یزد در ادامه بازدیدهای امروز خود، از سیل بند های شماره 10 و 11 پادگان شهید صدوقی(ره) بازدید کرد. وی در جریان این بازدید ضمن بررسی آخرین اقدامات در حال اجرا در این سیل بندها، تصمیمات لازم جهت تسریع در روند اجرای اقدامات اتخاذ کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات