آخرین اقدامات ایمن سازی شهر یزد در برابر مخاطره سیل ارزیابی شد

در نشستی به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استان و با حضور نماینده سازمان بازرسی و مدیران و کارشناسان شرکت آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی، شهرداری و سپاه الغدیر آخرین اقدامات ایمن سازی سیل بندهای یزد بررسی شد.

مديرکل مدیریت بحران استان در این نشست گفت: اقدامات صورت گرفته برای ایمن سازی شهر یزد در 10 سال گذشته بی نظیر است.
محمدعلی ملک زاده افزود: همکاری دستگاه های متولی در احداث سیل بند های حفاظتی جدید برای شهر یزد قابل تقدیر است و ایمنی شهر را در برابر سیلاب های شهری افزایش می دهد.
وی با اشاره به گزارش سازمان بازرسی در خصوص راهکارهای مدیریتی جهت جلوگیری از تکرار حوادث سال گذشته گفت: شهرهای کویری به خاطر اقلیم گرم و خشک از بارندگی اندکی برخوردارند و این علت کم توجهی مدیران در برابر ایمن سازی شهر ها و ابنیه ها در مقابل سیلاب ها است.
دبیر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ادامه داد: گزارش سازمان بازرسی به دقت به زوایای اقدامات دستگاه ها در سالیان گذشته پرداخته و پیشنهادات کاربردی برای رفع این مشکلات ارائه کرده است که باید در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد.
وی بر لزوم تخصیص اعتبار دستگاه ها جهت ایمن سازی و مراقبت از سازه های آبی خاکی حفاظتی شهر یزد تاکید کرد و اظهار داشت: بازدید و سرکشی از این سازه ها در طول سال باید در دستور کار بهره برداران سیل بندها قرار گیرد و از  هر گونه اقدامی که موجب کاهش اثربخشی این سازه ها شود باید جلوگیری شود.
در این نشست دستگاه های حاضر در نشست گزارشی از آخرین وضعیت سازه های احداثی و اقدامات صورت گرفته در راستای تقویت سیل بندهای موجود را ارئه کردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات