شاه‌حسینی در کارگروه توسعه صادرات استان مطرح کرد؛

یزد قابلیت تبدیل به الگوی تولید و صادرات در کشور را دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: به جز بهره‌مندی از فرصت‌های بزرگ قاره آفریقا، می‌توانیم با حضور در این کشورها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری یزد، کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکارهای توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با حضور مدیران و نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی به‌ویژه رئیس اتاق مشترک ایران و آفریقا به ریاست محمدعلی شاه‌حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.
 در این نشست که باهدف تبادل نظر و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی ایران با کشورهای آفریقایی و کمک به افزایش صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این قاره انجام شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد، ضمن تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، قاره آفریقا را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد.
در ادامه جلسه، مدیران اتاق مشترک ایران و آفریقا و مدیران بخش‌های خصوصی و دولتی فعال در حوزه آفریقا نیز هریک به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و زمینه‌های کار با آفریقا را برشمردند.
شاه‌حسینی در این جلسه اظهار کرد: ظرفیت بازار آفریقا را می‌توان به‌عنوان بازاری بکر و پراهمیت شمرد که با رفع موانع زیر ساختی و لجستیکی، معرفی ظرفیت‌ها و نزدیک‌شدن تجار یزدی و آفریقا و تسهیلات تبادل مالی و حضور مؤثر در بازارهای هدف و اراده تجار و دولت‌ها می‌تواند جهش روابط تجاری یزد و آفریقا را به همراه داشته باشد.
وی ضمن برشمردن فرصت‌های بزرگ قاره آفریقا برای استان یزد ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشورهای آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشورها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات