استاندار یزد در نشست با فعالان بخش خصوصی استان مطرح کرد؛

پیشرفت و بالندگی یزد، مرهون تلاش‌های فعالان بخش خصوصی استان/ همراهی دستگاه‌های قضایی و نظارتی با بخش خصوصی، افق تازه ای در پیشبرد اهداف عالی نظام در استان/ تغییر رویکرد استان به سمت تامین منابع مالی از بازار سرمایه/ تشکیل هیات موسس «شرکت سرمایه گذاری یزد» از اتفاقات مبارک استان در سال ۱۴۰۲

استاندار یزد گفت: همراهی فعالان بخش خصوصی در ارائه پیشنهادات کاربردی جهت بهبود اوضاع اقتصادی استان در کنار اقدامات موثر دستگاه‌های قضایی و نظارتی در ستاد اقتصاد مقاومتی، افق تازه ای را در پیشبرد اهداف عالی نظام در استان گشود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فعالان اقتصادی استان، به منظور بررسی مسائل این حوزه و نیز تشریح اولویت‌های اقتصادی استان در سال آینده برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، پیشرفت و بالندگی یزد را مرهون تلاش خداباورانه، صادقانه و وطن دوستانه کار آفرینان، تجار و بازرگانان سختکوش استان دانست و اظهار کرد: نام یزد، از خوش نامی و انسان دوستی فعالان بخش خصوصی بلند آوازه شده است.
 
وی با تقدیر از همراهی همدلانه و دلسوزانه اتاق بازرگانی و سایر تشکل ها و فعالان بخش خصوصی در عرصه های مختلف، گفت: خوشبختانه این همکاری و همدلی، سبب رشد و ارتقای حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری استان شده است.
 
مهران فاطمی با اشاره به تغییر رویکرد استان از تامین مالی بانکی پروژه های اقتصادی به سمت تامین منابع مالی از بازار سرمایه، تصریح کرد: در این راستا برگزاری رویدادهای مختلف از جمله همایش تامین مالی از بازار سرمایه سبب ساز راه اندازی نهادها و سکوهای مختلف تامین مالی در استان شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تشکیل هیات موسس شرکت سرمایه گذاری استان یزد را از دیگر اتفاقات مبارک در استان برشمرد و افزود: این اقدام ارزشمند در سال ۱۴۰۲ با تعامل و همراهی قابل ستایش بخش خصوصی به وقوع پیوست.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه با تقدیر از تلاش‌های اتاق بازرگانی استان در برگزاری منظم نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، عنوان کرد: تلاش‌های اتاق بازرگانی سال ۱۴۰۲ را به سالی پربار در عرصه های تولید و کارآفرینی استان مبدل ساخته است.  
 
وی ادامه داد: همراهی فعالان بخش خصوصی در پویش ساخت مدرسه و سایر فعالیت‌های خیرخواهانه و ارائه پیشنهادات کاربردی جهت بهبود اوضاع اقتصادی استان در کنار اقدامات موثر دستگاه‌های قضایی و نظارتی در ستاد اقتصاد مقاومتی، افق تازه ای را در پیشبرد اهداف عالی نظام در استان گشود.  
 
استاندار یزد با اظهار امیدواری نسبت به بهره‌گیری از تجربه همکاری های اتاق بازرگانی و دستگاههای دولتی در سال ۱۴۰۲، گفت: این تجارب ارزشمند فرصت دیگری برای برداشتن گام های تکمیلی و تحولی استان در حوزه های اقتصادی و تولیدی در سال آینده خواهد بود.
 
وی در ادامه به تشریح مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی استان یزد در سال ۱۴۰۳ پرداخت و خاطرنشان کرد: حفظ و ارتقاء سطح تولید استان، دستیابی به هدف رشد ۸ درصدی اقتصادی، پیگیری تغییر ریل استان از تامین مالی از بازار سرمایه و راه اندازی پررونق شرکت تامین سرمایه استان، از مهمترین این اولویت‌ها هستند.
 
فاطمی از تلاش جدی برای مهار تورم، حمایت ویژه از نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان و تکمیل پروژه های یزد بهره ور و ارتقاء بهره وری در صنایع پیشران به عنوان اولویت های یزد در سال ۱۴۰۳ نام برد و گفت: تحقق این اهداق بدون همراهی دلسوزانه و فداکارانه بخش خصوصی میسر نخواهد بود.
 
وی به اولویت‌های مهم دیگر استان در سال ۱۴۰۳ اشاره و تصریح کرد: حمایت از تامین انرژی پایدار برای صنایع به ویژه از طریق افزایش تولید انرژی خورشیدی، ارتقاء سطح زیرساخت‌های استان و تغییر رویکرد به سمت صنایع های‌تک، نساجی و پوشاک و کمک به صنایع برق و الکترونیک از جمله این اولویت‌ها هستند.
 
استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: ارتقاء بهره وری در صنایع اولویت دار در کنار تکمیل زنجیره های راهبردی ارزش و توزیع هوشمندانه اعتبارات برای تکمیل حلقه مفقوده زنجیره های ارزش از دیگر سیاست های اقتصادی دولت مردم در استان در سال جدید خواهد بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات