هفت هزار نفر از عوامل انتخابات در استان یزد دوره‌های آموزشی را فرامی‌گیرند

رئیس کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات استان یزد گفت: این کمیته برای اولین بار در دولت سیزدهم ایجاد شده و در استان آموزش بیش از هفت هزار نفر برای برگزاری انتخابات در دستور کار قرار دارد و در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مصطفی آخوندی رئیس کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات استان یزد در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: کمیته آموزش به عنوان عضو رسمی ستاد انتخابات استان فعالیت خود را آغاز کرده و آموزش هایی که لازم است را به عوامل برگزاری این رویداد، ارائه می دهد.
 
او ادامه داد: در مرحله اول فرمانداران و بخشداران استان در دوره آموزش منطقه ای به کرمان اعزام و آموزش لازم را فرا گرفتند، همچنین در هر شهرستان نیز یک رابط آموزش، منصوب شده تا فعالیت‌های مرتبط با آموزش را پیگیری کند، ۱۳ نفر از بخشداران نیز مسئول مستقیم آموزش انتخابات استان هستند که برای برخی آموزش ها به اصفهان اعزام شدند.
 
رئیس کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات استان یزد در رابطه با اینکه چرا دوره های آموزشی در استان های دیگر برگزار شده است،گفت: معمولا این افراد به دلیل مشغله‌های متعدد کاری در صورت برگزاری دوره های تخصصی در یزد، ممکن بود فرصت حضور در دوره را پیدا نکنند، لذا برخی از دوره ها در استان دیگر برگزار شد تا از کار جانبی دور باشند.
 
آخوندی ادامه داد: دوره های مختلفی نیز در تهران برگزار و افراد گروه بندی شدند و در دوره های مرتبط با کار خود شرکت کردند، همچنین معاونین فرمانداری ها و کارشناسان شهرستان‌ها و معاونین دفتر برنامه ریزی و سیاسی نیز در دوره های تخصصی مرتبط شرکت کردند.
 
وی افزود: کمیته آموزش ستاد انتخابات استان یزد دارای چهار عضو اصلی و ۱۲رابط در فرمانداری های استان است و امسال بخشی از فرآیندهای انتخابات با دستگاه‌های احراز هویت انجام می شود، لذا دوره های تخصصی این بخش نیز برنامه‌ریزی شد و پنج نفر از رابطان به تهران اعزام شدند که ضمن فراگیری آموزش های مرتبط، در یزد دوره آموزشی را برای ۴۱ نفر از رابطان برگزار کردند.
 
رئیس کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات استان یزد گفت: فایل های استاندارد آموزشی مرتبط نیز طراحی و انتخاب اعضای شعب نیز از ۱۵ بهمن آغاز شده است، دوره‌های آموزشی مرتبط هم اکنون در حال برگزاری است که تا کنون ۳۶ جلسه برگزار شده و ۲ هزار و ۶۹۲ نفر از اعضای شعب در قالب پنج هزار و ۳۸۴ نفر ساعت، آموزش های لازم را فرا گرفته اند.
 
علی صالحی مدیر کل روابط عمومی استانداری و رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد نیز در ابتدای این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه اطلاع رسانی انتخابات 11 اسفند ماه را ارائه کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات