استاندار یزد:

مهم ترین دستاورد رویدادهای بین المللی در استان ارتباطات تجاری و رونق گردشگری است/ پیگیری مسائل شهرستان ها با نگاه عادلانه و بر مبنای سند آمایش

استاندار یزد با حضور در برنامه زنده «رو در رو» رادیو یزد، به سوالات برخی از شهروندان در حوزه های مختلف پاسخ گفت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در برنامه «رو در رو با استاندار» رادیو یزد، ضمن تبریک روز ملی درختکاری اظهار کرد: ارزش درخت و درختکاری در کشور به ویژه در استان یزد با اکوسیستم شکننده کویری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی استان ۳ میلیون نهال را در راستای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت آماده کرده است، گفت: سهم استان یزد در این پویش ملی کاشت ۱۵ میلیارد درخت است و احداث بوستان بزرگ زندگی نیز در همین راستا خواهد بود.
 
استاندار یزد با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت بوستان بزرگ یزد در جوار سایت پردیس زندگی و با محوریت شهرداری یزد، تصریح کرد: منابع این پروژه از محل مالیات بر ارزش افزوده تامین خواهد شد و امیدواریم تا پایان سال آینده فاز اول آن آماده بهره‌برداری شود.
 
وی با بیان اینکه در این بوستان از گونه‌های گیاهی کم آبخواه و هم‌ساز با اقلیم آب و هوای استان استفاده و آب مورد نیاز آن از محل آب‌های نامتعارف و پساب یزد تامین می‌شود، گفت: این مجموعه جامع شامل مراکز تفریحی مجهز ویژه کودکان، پارک آبی و پارک بادی خواهد بود.


🔺اجرای کمربندسبز شهر یزد با کاشت گونه های گیاهی کم آب خواه/توجه به اقلیم آب و هوایی و منابع آبی نامتعارف


فاطمی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های استان جهت اجرای کمربند سبز شهر یزد نیز توضیح داد: در راستای پویش کاشت ۱۵ میلیون درخت در استان و همچنین اجرای کمربند سبز شهرها، سالانه ۱۵ میلیارد تومان در اختیار اداره کل منابع طبیعی قرار خواهد گرفت.


🔺 افزایش گردشگران خارجی با محوریت انتقال ارزش های بومی در استان


وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص دستاوردهای سفر سفیران ۱۴ کشور عضو مجمع گفتگوی کشورهای آسیایی، ACD گفت: مطمئنا این رویدادهای بزرگ بین‌المللی دستاوردهای اقتصادی، علمی، فرهنگی و گردشگری متعددی برای استان یزد به همراه خواهد داشت.
 
استاندار یزد افزایش ارتباطات تجاری و رونق گردشگری استان را از مهم‌ترین دستاوردهای این رویدادها دانست و افزود: مقرر شد با محوریت اتاق بازرگانی نشست سرمایه‌گذاران استان با سفیران به منظور تبادل تفاهمنامه و افزایش ارتباطات اقتصادی و تجاری برگزار شود.
 
وی در ادامه با اشاره به بازخوردهای این رویداد بزرگ بین‌المللی، خاطرنشان کرد: یکی از این بازخوردها حمایت سفرا و وزرای گردشگری کشورهای عضو ACD از مردم مظلوم غزه و کاشت نهال‌هایی به نشانه مقاومت و پایداری مردم فلسطین بود که به سراسر جهان مخابره شد.
 
فاطمی با بیان اینکه اجلاس سراسری کشورهای عضو ACD اردیبهشت ماه با حضور ۳۵ نفر از سفرا، روسای اتاق بازرگانی و وزرای گردشگری آن‌ها در یزد برگزار خواهد شد، گفت: اساس این اجلاس مبادلات اقتصادی، افزایش صادرات و ارتباطات بین المللی بازرگانان و توسعه فرهنگی و اقتصادی استان خواهد بود.
 
 وی در همین راستا ادامه داد: افزایش گردشگران خارجی، برگزاری نمایشگاه‌های مشترک گردشگری و شب‌های فرهنگی به منظور انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها و در نهایت ایجاد صلح و دوستی و توسعه ارتباطات به منظور ایجاد امنیت پایدار در منطقه از دیگر اهداف این اجلاس است.
 
استاندار یزد در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های استان در ایام نوروز و ماه رمضان اظهار داشت: تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن ظرفیت جدیدی را در مسئله سفرهای نوروزی ایجاد کرده که در راستای فعال سازی این ظرفیت، برنامه های متنوعی از سوی سازمان فرهنگی شهرداری و فرمانداری‌ها تدارک دیده شده است.
 
وی از نوروز بدون فوتی به عنوان یکی دیگر از راهبردهای استان نام برد و افزود: به دلیل ترافیک ناشی از افزایش تردد در سطح شهر در روزهای پایانی سال تصویب طرح‌های مختلف در شورای ترافیک استان و نیز تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار دارد.
 
فاطمی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص زمان تحویل واحدهای مسکونی پردیس زندگی در یزد، گفت: با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا و سازمان همیاری شهرداری‌ها سرعت ساخت و سازها و تحویل واحدهای مسکونی در فازهای سه گانه پروژه‌ پردیس زندگی افزایش خواهد یافت.


🔺نظارت ویژه بر بازار در ماه رمضان همراه با برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا

​​​​​​​
وی در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی در استان همزمان با ماه مبارک رمضان گفت: علاوه بر نظارت ویژه بر بازار، برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا و نیز راه‌اندازی ۱۰۰ سکوی تنظیم بازار جهت ارائه کالاهای اساسی تا ۴۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار در دستور کار قرار گرفته است.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان در واکنش به مباحث مطرح شده در خصوص «فرمانداری ویژه شهرستان اردکان» توضیح داد: برای تصویب فرمانداری ویژه  تحقق ۵ شرط لازم است اما هیچ کدام از شهرستان‌های استان یزد حائز این ۵ شرط نبوده و شهرستان اردکان نیز، سه شرط را داراست.
 
وی با بیان اینکه استانداری یزد علی رغم عدم تحقق این شروط پنج‌گانه طرح فرمانداری ویژه ۳ شهرستان را به وزارت کشور ارسال کرده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه تصویب فرمانداری ویژه برای فقط یک شهرستان موجب ایجاد نارضایتی در دیگر شهرستان ها خواهد شد، بررسی پرونده هر سه شهرستان‌ همراه با هم مورد تاکید استان بود.
 
فاطمی با تاکید بر عدم مخالفت استانداری با تصویب فرمانداری ویژه شهرستان اردکان، یادآور شد: تشکیل پرونده برای چند شهرستان و ارسال آن ها به وزارت کشور نشان دهنده استقبال استان این موضوع است اما مطرح کردن آن در ایام انتخابات منجر به ایجاد فضایی نامناسب شد.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص مشارکت صنایع یزد در توسعه میادین گازی عنوان کرد: با توجه به ناترازی انرژی در استان، طرح قرارگیری میادین گازی در اختیار صنایع و نیز ایجاد خط پدافندی گاز برای مواقع اضطراری در دستور کار استان قرار دارد.
 
استاندار یزد در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص زمان تکمیل پروژه‌ راه آهن یزد - اقلید گفت: این پروژه مورد تاکید ویژه رئیس جمهور و مورد پیگیری استان است؛ لذا با اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت حداکثر تا پایان سال و یا نهایتا در دو ماهه ابتدایی سال آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.
 
وی در پایان با بیان اینکه شهرستان‌های استان یزد هیچ ارجحیتی نسبت به یکدیگر ندارند، خاطرنشان کرد: بر این اساس مسائل و مشکلات تمامی شهرستان‌ها در عالی‌ترین سطح و با نگاه عادلانه مبتنی بر آمایش و توسعه استان دنبال و نسبت به همه آنها پاسخگو خواهیم بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات