استاندار یزد تاکید کرد:

مدیریت شهری به سمت تقویت سرمایه گذاری در یزد حرکت کند/ تعریف مشوق های مناسب برای نوسازی بافت های فرسوده/تعامل در راستای افزایش رضایت شهروندان

استاندار یزد گفت: حرکت به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف برای اداره شهر، باید به عنوان یکی از اهداف و راهبردهای اصلی سال ۱۴۰۳ در دستور کار  مدیریت شهری قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، جلسه شورای اسلامی شهر یزد با حضور استاندار یزد، معاونین استاندار، رئیس و اعضای این شورا در ساختمان شورای شهر یزد برگزار شد.
 
استاندار یزد در این جلسه، با تقدیر از تلاش های اعضای شورای شهر، شهردار و کارکنان مجموعه شهرداری یزد در یک سال اخیر اظهار کرد: اداره شهر یزد همواره به دلیل وجود مسائل مختلف بسیار دشوار و حساس بوده اما اقدامات انجام شده علی رغم همه کم و کاستی‌ها چشمگیر و قابل تحسین است.
 
وی حرکت در مسیر تحقق عدالت اجتماعی را وجه برجسته‌ فعالیت‌های شهرداری و شورای شهر یزد در دو سال اخیر دانست و گفت: نگاه مجموعه مدیریت شهری به مناطق کمتر برخوردار و توزیع متوازن خدمات شهری، یکی از راهبردهای اصلی این دوره بوده است.
 
مهران فاطمی همچنین از رعایت اصول مردمی و حضور شهردار و اعضای شورای شهر یزد در صحنه و در متن محلات و بازدید از پروژه‌های مختلف شهری به عنوان یکی دیگر از نقاط قوت برجسته این دوره از مدیریت شهر یزد نام برد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر یزد مقصد بخش عمده‌ای از مسافران و گردشگران نوروزی است، حمایت و پشتیبانی لازم و اجرای برنامه‌های فراگیر همچون سال‌های گذشته در دستور کار قرار گیرد.
 
استاندار یزد در ادامه به آغاز عملیات اجرایی پروژه بوستان بزرگ زندگی در یزد پس از تامین اعتبار اولیه اشاره کرد و گفت: در راستای بهره‌برداری از فاز اول این طرح تا پایان دوره ششم، مسئولان شورای شهر و شهرداری به صورت روزانه و هفتگی از این طرح بازدید کنند.
 
وی در ادامه از تشکیل کارگروهی جهت تدوین طرح ویژه کاهش معضل ساخت و سازهای غیرقانونی در شورای مسکن استان خبر داد و افزود: نباید تخلف سازی کم هزینه‌تر از ساخت و ساز قانونی باشد؛ لذا پیشنهادات اعضای شورای شهر در چهارچوب قانون و اختیارات استان در جلسه‌ای ویژه در شورای مسکن بررسی می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه امکان تحقق اهداف رویدادهای مرتبط با انتخاب یزد به عنوان پایتخت‌ کشورهای آسیایی بدون مشارکت مدیریت شهری وجود ندارد، گفت: تمامی این رویدادها در راستای افزایش ارتباطات و تعاملات میان شهرها است، لذا کمیسیون گردشگری شورای شهر برنامه‌های خود را در این خصوص ارائه دهد.
 
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه شورای شهر یزد در این دوره کمتر به مسئله سرمایه‌گذاری پرداخته است، گفت: حرکت به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف برای اداره شهر، باید به عنوان یکی از اهداف و راهبردهای اصلی سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گیرد.
 
وی با تاکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، یادآور شد: در نظر گرفتن مشوق‌های مناسب برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهر و نیز سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌های حوزه گردشگری با رعایت ملاحظات فرهنگی، دینی و اجتماعی شهر از اهمیت ویژه برخوردار است.
 
فاطمی همچنین بر لزوم تسریع در تعیین تکلیف اراضی خارج از محدوده شهر یزد تاکید کرد و افزود: علی رغم بررسی‌ این موضوع در جلسات شورای مسکن استان، به دلیل فرایندهای بسیار پیچیده راه و شهرسازی تاکنون تعیین تکلیف نشده اما در راستای رفع دغدغه‌های این حوزه پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
 
وی در پایان از اقدامات شهرداری جهت دفع آب‌های سطحی و پیشگیری از وقوع سیل به عنوان اقدامی جهادی و ارزشمند نام برد و خاطرنشان کرد: بدون تردید تلاش‌های مومنانه و جهادی همواره در ذهن مردم ماندگار خواهد بود و امیدواریم مدیریت شهری با تعامل بیشتر در سال ۱۴۰۳ زمینه افزایش رضایت‌مندی شهروندان را فراهم کند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات