استاندار یزد:

قدردانی از تبیین روحانیون در ایام انتخابات و مشارکت بالایی ۵۰ درصدی/ایجاد نشاط دینی، روحی، جسمی و معنوی در نوروز رمضانی

استاندار یزد  با اشاره به راهبردهای استان برای ایام ماه مبارک رمضان و عید  نوروز گفت: نوروز بدون فوتی و بهره‌گیری از نوروز و ماه رمضان در راستای ایجاد نشاط دینی، روحی، جسمی و معنوی برای ملت ایران از راهبردها و برنامه‌ریزی‌های استان در این ایام است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست رمضانیه روحانیون، ائمه جماعات و امامان محله ویژه تبیین عملیات ماه مبارک رمضان و هماهنگی اجرای طرح ملی مسطورا (زندگی با آیه ها) در استان با حضور استاندار یزد برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با تقدیر از روحانیون، ائمه جماعات استان جهت تبیین و زمینه سازی مشارکت بالای ۵۰ درصد مردم در انتخابات اظهار کرد: در این انتخابات دشمن تبلیغات منفی فراوانی را برای عدم مشارکت مردم انجام داد اما به همت روحانیون، یزد جزو استان‌های سرآمد کشور در مشارکت انتخاباتی شد.
 
مهران فاطمی در ادامه با اشاره به راهبردهای استان برای ایام ماه مبارک رمضان و عید  نوروز گفت: نوروز بدون فوتی و بهره‌گیری از نوروز و ماه رمضان در راستای ایجاد نشاط دینی، روحی، جسمی و معنوی برای ملت ایران از راهبردها و برنامه‌ریزی‌های استان در این ایام است.
 
وی رعایت نکات ایمنی را از مهم‌ترین مسائل مورد تاکید استان در ایام نوروز دانست و تصریح کرد: بر این اساس، یکی از وظایف تبیینی، توصیه مردم به رعایت نکات ایمنی برای حفظ جان آن ها و سپس پرداختن به مسائل جسمی و معنوی است.
 
استاندار یزد با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت‌های تقارن بهار طبعیت و بهار معنویت، گفت:  در این راستا ستاد تسهیلات سفر استان برنامه ریزی های متنوع فرهنگی را با توجه ویژه به مسئله عفاف و حجاب و رعایت حرمت ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار داده است.
 
فاطمی ادامه داد: دستگاه های متولی نظیر مجموعه سپاه و بسیج و نیروهای امر به معروف و نهی از منکر با پشتیبانی دادستانی و فراجا با تذکر لسانی و تاثیرگذار نسبت به رعایت مسئله عفاف و حجاب و حرمت ماه مبارک رمضان اقدام خواهند کرد.
 
وی در پایان با اشاره به نحوه فعالیت اغذیه فروشی ها  و اصناف در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: فعالیت برخی از این واحدها به طور کامل ممنوع و برخی دیگر به صورت کشیک در فضاهای پوشیده و با رعایت ضوابط ویژه خواهد بود و در صورت تخلف برخورد قانونی انجام خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات