استاندار یزد خبرداد؛

فراهم سازی بستر غرس نهال توسط سفرای کشورهای عضو ACD به نشانه صلح و دوستی

استاندار یزد گفت: سفرا و دیپلمات های کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا،به نشانه صلح و دوستی و احترام به کودکان و زنان قربانی جنگ و خون ریزی به ویژه غزه، نهال کاشتند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد و سفرا و دیپلمات های کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا، با حضور در «بوستان ملل» یزد، اقدام به غرس نهال هایی به نام خود کردند.

استاندار یزد در این آیین درختکاری، با اشاره به اهمیت و جایگاه درختکاری در کشور ایران گفت: آیین درختکاری، هر ساله در آستانه بهار و سومین هفته از آخرین ماه سال شمسی در سراسر ایران اسلامی برگزار می شود.  
 
وی همچنین به اهمیت درختکاری و حفظ از آنها در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در دین اسلام احترام به طبیعت و رعایت حقوق محیط زیست، مورد تاکید فراوان قرار گرفته، به طوریکه شکستن شاخه درختان هم تراز با شکستن بال فرشتگان تلقی شده است.
 
مهران فاطمی در همین راستا خاطرنشان کرد: افتخار ما این است پیرو رهبری هستیم که هرساله با دستان خود، نهال هایی را غرس و مردم را به مهربانی با طبیعت دعوت می کند.
 
استاندار یزد ادامه داد: باعث تاسف و اندوه عمیق است که در چنین ایام فرخنده ای، به جای درختکاری و آبیاری، جهان شاهد شکسته شدن بی رحمانه بال فرشتگان کوچک و ریخته شدن خون کودکان معصوم و بی گناه در غزه ی مظلوم است.
 
وی در انتها به راه اندازی پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور ایران اشاره و به نمایندگی از طرف مردم نوع دوست، صلح دوست و سختکوش استان یزد، از سفرا و دیپلمات ها دعوت کرد تا به نشانه صلح و دوستی و احترام به کودکان و زنان قربانی جنگ و خون ریزی به ویژه غزه، نهالی را به نام خود بکارند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات