مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري :

شوراها همراه با مردم، به دولت كمك كنند

مديركل دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري در نشست آموزشي دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهاي شهرستان اردكان با اشاره بر نقش همه دهياران و شوراها در كمك به دولت اظهار داشت : شوراها بعنوان حلقه واسط بين دولت و مردم نقش رساندن مطالبات مردم را بر عهده دارند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد "هادي مقيمي" در نشست آموزشي دهياران و شوراهاي اسلامي روستاهاي شهرستان اردكان كه پنج شنبه  22آبان ماه در بخش عقدا شهرستان اردكان برگزار شد؛ هدف از برگزاري اين دوره آموزشي را ارائه سرفصل هاي آموزشي در رابطه با قوانين و مقررات  و ضوابط مالي دهياري ها و شوراها خواند و اظهار داشت : در اين دوره علاوه بر آموزش قوانين و مقررات و ضوابط مالي دهياران،  نحوه صحيح و نوشتن درست صورتجلسه ها و برنامه ريزي پروژه هاي عمراني به تفصيل به همكاران ارائه خواهد شد.
مقيمي در ادامه به نقش همه دهياران و شوراها در جايگاه خود و كمك به دولت اشاره كرد و گفت : شوراها بعنوان حلقه واسط بين دولت و مردم نقش رساندن مطالبات مردم را بر عهده دارند كه مطالبات مردم را به دولت منعكس نمايند و از آن طرف عملكرد و امكانات دولت به نحو صحيح براي مردم منعكس شود.
وي با اشاره به مشكلات فعلي كشور كه نتيجه سوء مديريت و تدبير دولت قبل است به تحريم گسترده عليه كشور اظهار داشت : متأسفانه دولت قبل با سوء مديريت و تدبير مشكلاتي را براي امروز جامعه فراهم كرد و امروز شوراها بايد همسو با مردم و دولت كه منتخب مردم است نقش خود را در كمك و هماهنگ كردن به دولت نشان دهند.
مديركل دفتر امور روستايي و شوراها با اشاره بر تشكيل نماد شوراها در سال 1377 گفت: اين قانون، اصلي بود كه بعد از گذشت 20 سال از انقلاب و قانون اساسي  اجراي آن توسط حضرت حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد خاتمي صورت گرفت و با اجراي اين قانون دولت نقش عمده اي را به مردم واگذار كرد و به واقعيت و توان به نقش مشاركت مردم اهميت داد. و امروز ميدواريم دولت تدبير و اميد اين حركت را با مشاركت بيشتر مردم فراهم كند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات