استاندار یزد مطرح کرد؛

رشد ۷۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق استان در دولت سیزدهم/ افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی استان/ اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین جهت اجرای طرح جامع پارک علم و فناوری یزد/عزم جدی استان جهت تقویت زیرساخت‌های حوزه دانش بنیان/ مسیر بالندگی استان از دریچه علم و فناوری و نوآوری خواهد بود

استاندار یزد با بیان اینکه حوزه دانش بنیان به صورت جدی در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت، گفت: نسبت به ابتدای دولت در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد بیش از ۷۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق استان بوده‌ایم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد و مدیران عامل تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق استان به منظور بررسی درخواست ها و مسائل آنها و اخذ تصمیمات لازم برگزار شد.

استاندار یزد در جریان این نشست‌ها، با بیان اینکه حوزه دانش بنیان به صورت جدی در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: نسبت به ابتدای دولت در سال ۱۴۰۰ شاهد رشد بیش از ۷۰ درصدی شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق استان بوده‌ایم.

مهران فاطمی با اشاره به افزایش سهم شرکت‌های دانش بنیان در تولید ناخالص داخلی استان نسبت به گذشته، گفت: بر این اساس برگزاری نشست‌های مدیران ارشد استان با شرکت‌های دانش بنیان به صورت جداگانه برای پیگیری مشکلات و تسهیلگری در امور آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های حوزه دانش بنیان اشاره و تصریح کرد: اختصاص ۲۰۰ هکتار زمین جهت اجرای طرح جامع پارک علم و فناوری و نیز واگذاری یک قطعه زمین ۴۰ هکتاری به نام پردیس کوثر در مجموعه کاریزبوم از جمله این اقدامات است.

استاندار یزد با اشاره به عزم جدی مجموعه استان جهت تقویت زیرساخت‌های حوزه دانش بنیان عنوان کرد: بدون تردید مسیر بالندگی استان از دریچه علم و فناوری و نوآوری خواهد بود؛ لذا در راستای پیشتازی یزد در این زمینه با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه به تشریح عمده مشکلات شرکت‌های دانش بنیان استان پرداخت و گفت: تسهیلات، سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، سختگیری‌های معمول دستگاههای اداری در صدور برخی مجوزها، مسائل مالیاتی و گمرکی و تخصیص ارز از مهم‌ترین مشکلات مطرح شده در نشست تخصصی با ۱۱ شرکت دانش بنیان استان بود.

فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر پیگیری‌های لازم جهت تسهیل در صدور مجوزها، مشکل سرمایه ثابت و سرمایه در گردش شرکت‌های دانش بنیان از محل تسهیلات حمایتی و همچنین مسائل مالیاتی و گمرکی و مسئله «صف تخصیص ارز» آن‌ها از طریق وزارتخانه‌های مربوطه دنبال شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات