خوش آمد گویی به مسافران نوروزی با زبان و لهجه شیرین یزدی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: در انتقال پیام های نوروزی به مسافران در ایام تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز از زبان و لهجه شیرین یزدی استفاده شود.

 به گزارش روابط عمومی استانداری یزد علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در چهارمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: با توجه به شرایط خاص امسال و تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان بایکدیگر، در استان یزد باید به گونه ای برنامه ریزی و اجرا شود که شرایط برای پذیرایی از مسافران نوروزی فراهم شود و در عین حال حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران نیز حفظ شود.
 
عزیزی ادامه داد: بر همین اساس باید از طریق نصب تابلوهای تبلیغاتی در مراکز اقامتی، پذیرایی، مبادی ورودی و داخل شهر یزد به پیام‌های قرآنی با تأکید بر مراقبت از سلامت، ایمنی و رعایت مقررات و حقوق شهروندی و همچنین شهرما روزه‌دار است اطلاع رسانی دقیق شود و در انتقال این پیام ها باتوجه به شیرینی زبان و لهجه یزدی ها در کشور و استقبال مردم عزیز کشور از استان یزد مورد استفاده قرار گیرد.
 
او افزود: با توجه به اعلام ضوابط ویژه ماه مبارک رمضان، فعالیت اماکن مختلفی از جمله بستنی فروشی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها، رستوران، فست‌فودها باید فعالیت خود را به بعد از اذان مغرب موکول کنند و فعالیت آن‌ها طی روز جهت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ممنوع است.
 
عزیزی با اشاره به اینکه فعالیت رستوران ها باید با مجوز و براساس شیفت بندی باشد، ادامه داد: اماکنی برای صرف غذا در شهر پیش‌بینی شود تا مسافران نوروزی که از روزه‌داری معذور هستند، بتوانند استفاده کنند و اطلاعات این اماکن از طریق سامانه های موجود و بستر فضای مجازی در اختیار مسافران نوروزی قرار گیرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اضافه کرد: فضاهای مناسبی برای مسافران در پارک ها و بوستان های سطح شهر ایجاد شود تا مسافران به راحتی بتوانند برای استراحت و احیانا صرف غذا، به دور از انظار عمومی و روزه داران استفاده کنند.
 
عزیزی در پایان افزود: نیروهای انتظامی گشت هایی را به صورت مستقر در اماکن فرهنگی و گردشگری داشته باشند تا ضمن ایجاد برقراری نظم و امنیت با تذکر لسانی و رعایت شرایط امربه‌معروف و نهی از منکر در مورد روزه‌خواری و کشف حجاب در این اماکن اقدام کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در پایان با اشاره به اینکه هیچ امر غیر قانونی اعم از کشف حجاب یا روزه خورای پذیرفته نیست، گفت: از مسافرانی که به شهر یزد سفر می کنند ضمن رعایت شرایط استان که دارالعباده، دارالعلم و دارای مردمان مومن و متدین است را درنظر بگیرند و بدانند که مردم این استان روزه دار هستند و حرمت روزه داران و این ماه پر خیر و برکت را داشته باشند و همچنین از شهروندان یزدی نیز درخواست داریم که موارد مربوط به عفاف و حجاب و ماه مبارک رمضان را رعایت نمایند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات