استاندار یزد:

جاذبه‌های تاریخی و ظرفیت‌های متعدد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی تمامی شهرستان های استان/ تنوع ظرفیت ها از منابع انسانی و گردشگری تا معادن/ آمادگی یزد جهت عقد قرارداد خواهر خواندگی با شهرهای کشور قرقیزستان

استاندار یزد از آمادگی استان جهت عقد قرارداد خواهر خواندگی بین شهرهای کشور قرقیزستان با شهر یزد در راستای افزایش مراودات خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد با  سفیر کشور جمهوری قرقیزستان در ایران به منظور توسعه مناسبات و همکاری های بین یزد و قرقیزستان برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و ظرفیت‌های متعدد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دیگر شهرهای استان، اظهار کرد: شایسته است برای مشاهده تمامی ظرفیت‌های استان در حوزه صنعت، معدن، تجارت و مراکز علمی و سلامت، سفری مجزا برنامه‌ریزی شود.
 
وی در ادامه با بیان اینکه یزد چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی ایران و به لحاظ تنوع و گوناگونی مواد معدنی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: حدود 50 درصد سنگ اهن کشور متعلق به یزد است و بیش از 50 درصد کاشی و سرامیک کشور در این استان تولید می شود.
 
مهران فاطمی با اشاره به اینکه یزد، جز استان های برتر در حوزه نساجی و پوشاک و از برترین تولیدکنندگان فولاد کشور است، افزود: همچنین مس، سرب، روی، اورانیوم و سایر مواد معدنی در استان یزد به وفور یافت می شود و بزرگترین معدن سرب و روی غرب آسیا و دومین معدن بزرگ دنیا نیز در استان یزد قرار دارد.
 
استاندار یزد همچنین به رتبه برتر استان در حوزه محصولات پلاستیکی، پلیمری، صنعت برق و سیم و کابل اشاره و تصریح کرد: استان یزد یکی از برترین تولید کنندگان کلیه محصولات ساختمانی در ایران محسوب می‌شود.
 
وی با بیان اینکه یزد در حوزه دانشگاهی جز استان های برتر و قطب علمی در کشور است، گفت: در همین راستا استان یزد قطب درمان ناباروری کشور و نیز قطب پزشکی جنوب و جنوب شرق ایران است.
 
فاطمی در ادامه با اشاره به قرارگیری استان یزد در محل تقاطع کریدور شمالی_جنوبی و شرقی_ غربی کشور، عنوان کرد: این استان در 5 راه ریلی کشور قرار گرفته و از یک موقعیت برجسته به لحاظ لجستیکی برخوردار است.
 
استاندار یزد با بیان اینکه اکنون ابر پروژه انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به یزد در حال اجراست، گفت: به واسطه اجرای این ابر پروژه 20 میلیون متر مکعب آب به استان منتقل شده و 20 میلیون متر مکعب دیگر تا یک ماه آینده منتقل می‌شود.
 
مهران فاطمی در بخش پایانی سخنان خود از آمادگی استان جهت عقد قرارداد خواهر خواندگی بین شهرهای کشور قرقیزستان با شهر یزد در راستای افزایش مراودات فرهنگی خبر داد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات