استاندار یزد در برنامه «زنگ قصه» در محل خانه مرحوم استاد مهدی آذر یزدی مطرح کرد:

توصیف رهبر معظم انقلاب از مرحوم آذر یزدی، بیانگر جایگاه ارزشمند پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران/ جهت‌دهی مجموعه کتاب‌های آذر یزدی به زندگی بسیاری از کودکان دهه ۶۰/ ضرورت فرآوری و بازآفرینی آثار مرحوم آذر یزدی/ ساماندهی آرامگاه مرحوم آذر یزدی، خدمت ماندگار دولت سیزدهم به ساحت مفاخر استان

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت فرآوری و بازآفرینی آثار مرحوم آذر یزدی، گفت: علیرغم جذابیت و گیرایی اصل کتاب‌های مهدی آذر یزدی، تصاویری که در قالب این قصه‌ها در ذهن کودکان دهه ۶۰ شکل گرفته به زبان امروز بازنویسی شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی استاندار یزد در برنامه «زنگ قصه» در محل خانه مرحوم استاد مهدی آذر یزدی؛ پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران حضور یافت.
 
استاندار یزد در این برنامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید رئیسی و نیز مرحوم آذر یزدی؛ پدر ادبیات کودک و نوجوان ایران، اظهار کرد: اقدامات بزرگ و ارزشمند همواره در همین اماکن ساده انجام می‌شود.
 
مهران فاطمی با اشاره به توصیف کارشناسی رهبر معظم انقلاب به عنوان یک ادیب واقعی از مرحوم مهدی آذر یزدی، تصریح کرد: ایشان فرموده‌اند «بخشی از تربیت فرزندانم را در برهه‌ای از زمان مرهون کتاب های مهدی آذر یزدی هستم»
 
وی در ادامه با بیان اینکه ناترازی آموزشی بین مناطق محروم و برخوردار کشور با «کتاب» جبران می‌شود، گفت: مجموعه کتاب‌های آذر یزدی به زندگی بسیاری از مردم جهت داده و تصاویر شکل گرفته در ذهن کودکان دهه ۶۰ در دوران بزرگسالی نیز راهگشا بوده است.
 
استاندار یزد با تاکید بر ضرورت فرآوری و بازآفرینی آثار مرحوم آذر یزدی، عنوان کرد: علی رغم جذابیت و گیرایی اصل کتاب‌های مهدی آذر یزدی، تصاویری که در قالب این قصه‌ها در ذهن کودکان دهه ۶۰ شکل گرفته به زبان امروز بازنویسی شود.
 
وی با تقدیر از برگزارکنندگان برنامه «زنگ قصه» برای حفظ و نشر نام و آثار مرحوم آذر یزدی، گفت: خوشبختانه این مجموعه به کانون اندیشه، فکر و ادب در حوزه کودک و نوجوان به عنوان یکی از نیازهای مهم کشور تبدیل شده است.
 
فاطمی در پایان از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری یزد به واسطه پیگیری و اجرای طرح ساماندهی آرامگاه مرحوم آذر یزدی، به عنوان خدمت ماندگار دولت سیزدهم به ساحت مفاخر استان قدردانی کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات