استاندار یزد در آیین افتتاح سیستم تصفیه پساب کارخانه مهشاد یزد، مطرح کرد:

توسعه و پیشرفت متوازن استان با توجه به حوزه های «محیط زیست» و «فرهنگ» در برنامه ریزی ها/ صنایع استان به اهمیت مسئله محیط زیست واقف هستند/ بهره‌گیری کارخانه مهشاد از علم و فناوری برای تبدیل آب آلوده به آب سالم/ «علم و فناوری»؛ حلقه وصل «تولید» و «محیط زیست»

استاندار یزد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به محیط زیست و مسائل مربوط به آن،  گفت: «علم و فناوری» حلقه وصل «تولید» و «محیط زیست» است.  

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، همزمان با هفته حفاظت محیط زیست و در آیینی با حضور استاندار یزد سیستم تصفیه پساب کارخانه مهشاد یزد با اعتبار 270 میلیارد ریال افتتاح شد.
 
استاندار یزد در آیین افتتاح این مجموعه، با تبریک هفته محیط زیست به همه دوستداران محیط زیست گفت: اقدامات و فعالیت های مورد پیگیری توسط مجموعه محیط زیست استان و صنعتگران حامی محیط زیست ارزشمند و شایسته تقدیر است.
 
فاطمی با اشاره به تنوع فعالیت های صنعتی و تولید استان یزد، اظهارکرد: این تنوع، در کمتر استان صنعتی وجود داشته و به عنوان یکی از ویژگی های صنعت و تولید استان محسوب می شود.
 
وی در ادامه محیط زیست و فرهنگ را امام جماعت های توسعه و پیشرفت استان یزد دانست و خاطرنشان کرد: با، توجه به این دو حوزه بسیار مهم در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها، می توان توسعه و پیشرفت متوازنی در استان داشت.
 
استاندار یزد با بیان اینکه «فرهنگ و محیط زیست به مثابه هوایی است که تنفس می کنیم» تصریح کرد: با این حساب بدون برخورداری از هوای تمیز، نمی توان حظ و بهره کافی را از امکانات موجود برد.
 
فاطمی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به محیط زیست و مسائل مربوط به آن، خاطرنشان کرد: خوشبختانه صنعت استان امروز نسبت به اهمیت این حوزه بیش از پیش واقف شده و در این عرصه پیشتار هستند.
 
استاندار یزد در همین راستا از مجموعه فعالیت های کارخانه مهشاد یزد به ویژه ساخت سیستم تصفیه پساب، قدردانی کرد و گفت: احداث این مجموعه، به جهت افزایش بهره وری از طریق تصفیه آب خروجی دستگاه ها و بازگردانی آن به چرخه تولید  اقدامی ارزشمند است.
 
وی در ادامه «علم و فناوری» را حلقه وصل «تولید» و «محیط زیست» دانست و اظهار کرد: در کارخانه مهشاد با بهره گیری از علم و فناوری، «آب آلوده و با EC بالا و PH غیر قابل استفاده» تبدیل به «آبی با EC500 و بدون میکروارگانیسم ها و فاکتورهای نامناسب» شد.
 
استاندار یزد در همین راستا افزود: با سرمایه گذاری در حوزه نوآوری و فناوری بسیاری از مسائل زیست محیطی مرتفع می شود لذا پیگیری این رویکرد، به نفع هر دو حوزه تولید و محیط زیست است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات