استاندار یزد در نشست با جمعی از فرماندهان سپاه الغدیر، مطرح کرد؛

تلاش استان جهت تحقق تاکید رهبر معظم انقلاب بر اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان

استاندار یزد با اشاره به به تاکید رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بر ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، گفت: یکی از برنامه های جدی استان، جذب و نگهداشت نخبگان از طریق اشتغالزایی برای این قشر است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، جمعی از فرماندهان سپاه الغدیر یزد با استاندار دیدار و با تبریک هفته دولت، یاد و خاطره شهدای دولت را گرامی داشتند.
استاندار یزد در این دیدار، با اشاره به تعامل، همراهی و پشتیبانی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با دولت، گفت: قطعا یکی از مولفه های اساسی موفقیت دولت در این شرایط سخت، همراهی ها و حمایت های بی بدیل مجموعه بسیج و سپاه است.  
فاطمی با قدردانی از نگاه بلند و انقلابی مجموعه پاسداران انقلاب اسلامی در همراهی در پیشبرد برنامه های دولت، اظهارداشت: دولت بدون این حمایت ها نمی تواند موفقیت های بزرگ را کسب کند.  
وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم مبنی بر «ایران قوی؛ دولت مردم» خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه و بسیج با تعامل و مشارکت در اجرای پروژه های مختلف، سبب تقویت و تحقق رکنِ «ایران قوی» و اجرای باکیفیت‌تر، کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر پروژه ها می شوند.  
استاندار یزد با بیان اینکه در دو سال انتهایی فعالیت دولت سیزدهم باید به طور ویژه باید حوزه مردمی سازی امور دنبال شود، گفت: با واسپاری امور قابل واگذاری به مردم می توان امور را با کیفیت بهتر و هزینه و زمان کمتری پیش برد.  
وی با اشاره به اهمیت محله محوری در مدیریت شهری و لزوم تشکیل شورای راهبری محلات با حضور ارکان تاثیرگذار هر محله، افزود: در این صورت اقدامات قابل واگذاری دستگاه های خدمات رسان به مردم واگذار و از ایده های مردمی بیش از پیش استفاده خواهد شد.  
فاطمی یکی از رویکردهایی مورد پیگیری در سال جاری، را تقویت پروژه محله اسلامی عنوان و تصریح کرد: این اقدام گامی در راستای تحقق بیش تر رکن "دولت مردمی" شعار دولت سیزدهم است.   
استاندار یزد با اشاره به برگزاری جلسات مربوط به پروژه محلات محوری، گفت: با رویکرد مذکور، به صورت واقعی به مردم نقش داده می شود که این امر در تحقق حکمرانی مردم تاثیرگذار خواهد بود.
 
وی در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در زمینه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، اظهارداشت: بهترین مدل برای حل مسئله اشتغال این قشر، تشکیل شرکت های تخصصی دانش بنیان و فعالیت آن ها در قالب این شرکت ها است.
 
فاطمی با اشاره به نگاه ویژه تیم مدیریتی استان به نخبگان، اظهارداشت: یکی از برنامه های جدی استان جذب و نگهداشت نخبگان و استفاده از ظرفیت های آن ها در استان است که بخش مهمی از آن با ایجاد اشتغال برای این قشر محقق می شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به برخی از مسائل و چالش های کشور در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: کسری 480 هزار میلیارد تومانی، کاهش محسوس ذخایر کالاهای اساسی، آمار بالای مبتلایان و فوتی های کرونایی و کاهش فروش نفت از جمله چالش های کشور در زمان تحویل دولت بود.  
 
وی در ادامه به تشریح اقدامات دولت در دو سال گذشته برای برون رفت از مشکلات پرداخت و یادآور شد: علاوه بر تولید و واردات واکسن‌های کرونا و ریشه کن کردن ویروس کووید ۱۹، دولت سیزدهم بدون حاشیه پردازی فروش نفت و همچنین ذخایر کالاهای اساسی در استان‌ها را افزایش داد و کسری بودجه را برطرف کرد.
 
فاطمی  با اشاره به هجمه‌های رسانه‌ ای معاندین به عملکرد اقتصادی دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی در استان ها، گفت: در حالی که در ۵ سالِ قبل از دولت سیزدهم متوسط رشد اقتصادی کشور صفر بود، این عدد در سال اول آغاز بکار دولت به ۴ درصد رسید.
 
استاندار یزد تامین آب پایدار را یکی فصل مشترک مطالبات مردم استان عنوان و اظهارداشت: آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان، تامین امنیت خط اول انتقال آب، اجرای خط پدافندی آب یزد، پیگیری جدی ساخت مخازن ذخیره آب و نیز پیگیری آب رسانی به روستاهای استان از جمله اقدامات انجام شده جهت حل دغدغه های آبی استان است.  
 
وی در ادامه از مسکن به عنوان یکی از دغدغه های مهم خانواده ها و به ویژه جوانان یاد کرد و با اشاره به لزوم ساخت مسکن جهت مدیریت بازار اجاره و خرید مسکن گفت: سهم استان یزد در برنامه ساخت چهار میلیون مسکن در دولت سیزدهم، 54 هزار واحد است که مسائل مربوط به آن به صورت هفتگی بررسی و تصمیمات لازم جهت تسریع در روند اجرای آن ها اخذ می شود.
 
استاندار یزد با اشاره به تحقق وعده‌های دولت سیزدهم در ارائه مشوق‌های فرزندآوری و اجرای قانون جوانی جمعیت، تصریح کرد: بدون شک اقدام دولت در واگذاری ۳۰۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های سه فرزندی و دارای چهار قلو در استان در هیچ برهه‌ای از تاریخ نظیر نداشته و از طرفی در حال آماده سازی ۲۰۰۰ قطعه زمین دیگر برای باقی مشمولین این طرح هستیم.
 
استاندار یزد در بخش پایانی سخنانش نسبت به حمایت جدی از برگزاری کنگره شهدای دانش آموز استان و کنگره شهدای مدافع سلامت اعلام آمادگی و بر پیگیری مسائل مربوط به آن تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات