استاندار یزد مطرح کرد:

تقویت کشاورزی دانش بنیان و گسترش مرزهای اقتصادی با رویکرد خودکفایی در استان/ ترویج اخلاق و کار جهادی در مجموعه جهاد کشاورزی

استاندار یزد گفت: تقویت کشاورزی دانش بنیان و گسترش مرزهای اقتصادی به منظور خود کفایی استان، یکی از رویکرد های مهم مورد پیگیری استان است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد با حضور در سازمان جهاد کشاورزی استان به بررسی مسائل این مجموعه و چگونگی خدمت رسانی به شهروندان پرداخت.
 
استاندار یزد در جریان این بازدید، مجموعه جهاد کشاورزی را نهادی با سرمایه اجتماعی فوق العاده در بین مردم دانست و اظهار کرد: نام برخی از نهادها در بین آحاد مردم ایجاد اطمینان و امید می‌کند که سازمان جهاد کشاورزی یکی از این مجموعه‌ها است.
 
وی با بیان اینکه حرکت هر چه بیشتر جهاد کشاورزی در ریل جهاد سازندگی موجب افزایش سرمایه اجتماعی این مجموعه خواهد شد، گفت: یکی از ماموریت‌های اساسی جهاد کشاورزی تامین امنیت غذایی کشور و فعالیت در این مجموعه یک ارزش و توفیق است.
 
مهران فاطمی با اشاره به حجم کیفی و کمی مسئولیت‌ها و ماموریت‌های مجموعه جهاد کشاورزی در استان، تصریح کرد: خوشبختانه عملکرد این مجموعه تاکنون از سطح و تراز قابل قبول و مطلوبی برخوردار بوده و همچنان قابل ارتقا است.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در ادامه بر ضرورت به نتیجه رسیدن هرچه سریع‌تر پروژه‌های تحولی سند یزد نوین و افزایش ضریب تبدیل تلاش‌ها به محصول و خدمت قابل لمس برای مردم از جمله راه‌اندازی مجموعه‌های بزرگ دامی در استان تاکید کرد.
 
فاطمی همچنین با اشاره به اهمیت بخش دانش بنیان و نفوذ فناوری در تولید بذر، کوددهی، آبیاری و تمامی فرایندهای کاشت، داشت و برداشت در حوزه زراعی و دامی، اظهار داشت: در این راستا، ارتقا بخش دانش بنیان و زیست بوم علم و فناوری در این دوره از مدیریت جهاد دانشگاهی، مورد انتظار است.
 
وی مهمترین موضوع در تامین تولیدات پروتئینی مورد نیاز در کشور را مسئله نهادهای دامی دانست و افزود: بر این اساس عدم نوسان موجودی گوشت مرغ و دام سبک در بازار، وابسته به حل مسئله نهاده‌های دامی است؛ لذا مدل‌های ارائه شده در استان با جدیت پیگیری شود.
 
استاندار یزد واژه خودکفایی را مولود مجموعه جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: برنامه‌ریزی جهت ایجاد جایگاه ویژه جهاد کشاورزی در سواحل جنوبی و گسترش مرزهای اقتصادی استان، باعث خودکفایی یزد در حوزه های مختلف خواهد شد.
 
فاطمی در پایان با تاکید بر تلاش بیشتر جهت تحقق کامل مصوبات سفرهای رئیس جمهور به استان یزد، خاطرنشان کرد: همچنین مسئله تکریم ارباب رجوع و نیز مسئله ترویج معنویت، اخلاق و کار جهادی در مجموعه جهاد کشاورزی در دستور کار قرار گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات