استاندار یزد:

تعاملات دولت و بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی تقویت می شود/ برخورد با کوتاهی عامدانه دستگاه های اجرایی در مسیر کارآفرینی/ تحول اقتصادی بر مبنای جریان سازی مثبت و نگاهی نو

استاندار یزد برنامه های متنوع و تعاملات بسیار زیاد اتاق بازرگانی استان را باعث تاثیرگذاری بیشتر در معادلات اقتصادی و تصمیم گیری ها دانست و گفت: این رویکرد موجب پیگیری بیش از پیش مسائل و مطالبات مجموعه فعالین اقتصادی استان و تسهیل در روند امور شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، «اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان» در دیدار با استاندار یزد به هم اندیشی در خصوص فراهم سازی زمینه های تحقق شعار سال پرداختند.
 
استاندار یزد در این دیدار با قدردانی از رویکردهای مورد پیگیری اتاق بازرگانی استان، اظهار کرد: از زمان استقرار تیم جدید اتاق بازرگانی شاهد پویایی بیش از پیش و جهش ملموس در اقدامات این مجموعه و نیز فعالیت های اقتصادی استان هستیم.
 
وی برنامه های متنوع و تعاملات بسیار زیاد اتاق بازرگانی استان را باعث تاثیرگذاری بیشتر در معادلات اقتصادی و تصمیم گیری ها دانست و گفت: این رویکرد موجب پیگیری بیش از پیش مسائل و مطالبات مجموعه فعالین اقتصادی استان و تسهیل در روند امور شد.
 
مهران فاطمی اتاق بازرگانی را یکی از مهمترین جایگاه ها برای تصمیمات اقتصادی استان و پایگاهی برای بیان و حل مشکلات برشمرد و افزود: بر این اساس تقویت و ارتقاء سطح تعاملات و گفتگوهای دولت و بخش خصوصی در دستور کار استان قرار دارد.
   
وی با تاکید بر اینکه جلسات اتاق بازرگانی باید دارای خروجی مشخص باشد، تصریح کرد: انتظار می‌رود پس از هر نشست در اتاق بازرگانی شاهد اتفاقات مثبت، تصمیمات نو و حرکت های روبه جلو در این حوزه باشیم.
 
استاندار یزد در ادامه برنامه ریزی های اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ را قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: علی رغم رویکردهای مثبت، این تشکل اقتصادی استان می‌تواند در تراز بسیار بالاتری منشا اثر و نقش آفرین باشد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد با اشاره به دغدغه های مربوط به دستگاه های نظارتی عنوان کرد: ارائه و بررسی راهکارها و راه حل‌های رفع موانع تولید در جلسات اقتصاد مقاومتی استان مؤید نگاه مثبت دستگاه‌های نظارتی به کارآفرینان است.
 
فاطمی در همین راستا ادامه داد: اعضای اتاق بازرگانی استان در سال جدید با برگزاری جلسات مشترک با شورای دستگاه های نظارتی در خصوص خلاءها و بن بست های قانونی گفتگو و مصوبات لازم را اخذ کنند.
 
وی با بیان اینکه حل کلیه مسائل و مطالبات کارآفرینان و صنعتگران در حیطه اختیارات استان نیست، گفت: با این وجود مسائل قابل حل در استان، پیگیری و مرتفع خواهد شد و مسائل ملی به صورت مکتوب و حضوری دنبال می شود.
 
رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد در ادامه از انجام هماهنگی های لازم به منظور برگزاری جلساتی با مسئولین کشوری؛ با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی به منظور اثربخشی بیشتر نشست‌های مشترک بدنه اجرایی استان و بخش خصوصی خبر داد.
 
وی همچنین با بیان اینکه صنعت مالی جزو برنامه های سند یزد نوین است، تصریح کرد: در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در سال ۱۴۰۳ قریب به ۱۲ مدل در حال بررسی و تصویب نهایی در هیئت دولت بوده که مجموعه اتاق بازرگانی نیز می‌تواند در این حوزه فعالیت کند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات