استاندار یزد تاکید کرد:

تشدید نظارت بر بازار مسکن و اجاره بها با تعریف سازوکارهای مدیریتی موثر/ جهش در تحویل اراضی و واحدهای نهضت ملی مسکن به مردم

استاندار یزد تامین مسکن را یکی از دغدغه های مهم خانواده ها دانست و افزود: یکی از مهمترین اقدامات مورد پیگیری مجموعه راه و شهرسازی در سال 1403، باید جهش در تحویل اراضی و واحدهای نهضت ملی مسکن به مردم باشد.

استاندار یزد تامین مسکن را یکی از دغدغه های مهم خانواده ها دانست و افزود: یکی از مهمترین اقدامات مورد پیگیری مجموعه راه و شهرسازی در سال 1403، باید جهش در تحویل اراضی و واحدهای نهضت ملی مسکن به مردم باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک مدیرکل و جمعی از کارکنان راه و شهرسازی استان با استاندار یزد برگزار و در جریان آن گزارش عملکرد این مجموعه در سال 1402 ارائه و رویکردهای مورد پیگیری در سال جدید تشریح شد.
 
استاندار یزد در این نشست، با اشاره به گستردگی فعالیت های مجموعه راه و شهرسازی، گفت: کمتر مجموعه ای دارای این سطح از کار، فعالیت و جامعه مخاطب  بوده و پیگیری شبانه روزی و مجدانه امور توسط این مجموعه، شایسته تقدیر است.  
 
وی تامین مسکن را یکی از دغدغه های مهم خانواده ها دانست و افزود: بخشی از دغدغه خانواده ها در حوزه مسکن، در قالب طرح نهضت ملی مسکن مرتفع می شود که مسائل مربوط به آن به صورت مستمر توسط مجموعه راه و شهرسازی دنبال می شود.
 
فاطمی با اشاره به گذشت قریب به سه سال از عمر دولت سیزدهم اظهار کرد: در بیش از یک سال باقی مانده از عمر این دولت، باید جهشی در تحویل اراضی و واحدهای نهضت ملی مسکن به مردم انجام شود.
 
وی با اشاره به برخی از گلایه های موجود در خصوص بی اطلاعی از مسائل مربوط به پروژه های نهضت ملی مسکن، گفت: یکی از مهمترین اقدامات مورد پیگیری در سال 1403، اتصال مردم به پروژه ها و تسریع در تحویل اراضی و واحدها به متقاضیان باشد.
 
استاندار یزد به رتبه اول استان یزد در اکثر شاخص‌های مرتبط با نهضت ملی مسکن در کشور اشاره و اظهارکرد: عملکرد استان در حوزه بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری قابل قبول نیست و مسائل مربوط به آن باید با جدیت پیگیری شود.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه راه ها باید جنبش و حرکت جدی تری رقم خورد، بر پیگیری ویژه مسائل مربوط به آن ها و بهره مندی از ظرفیت نمایندگان در این حوزه تاکید کرد.
 
وی با بیان اینکه اخذ مجوز ماده 23، باب ورود اعتبارات به حوزه راه هاست افزود: پیگیری های لازم به منظور اخذ مجوز ماده 23 برای پروژه های شاخص حوزه راه استان و قرارگیری آن ها در جدول بودجه انجام شود.  
 
استاندار یزد همچنین با اشاره به آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در حوزه راه و شهرسازی اظهارکرد: بخشی از این مصوبات هنوز محقق نشده که باید با جدیت دنبال شود.
 
وی با اشاره به تاثیر قابل توجه حوزه مسکن و اجاره بها در تورم استان یزد، بیان کرد: در پرتو برنامه ریزی های انجام شده در حوزه های مختلف، نرخ تورم ماهانه استان در سال1402؛ روند کاهشی به خود گرفت به طوریکه یزد در نرخ تورم ماهانه اسفندماه؛ جایگاه 30 ام را به خود اختصاص داد.  
 
عالی ترین مقام اجرایی استان در ادامه بر تشدید نظارت بر روی بازار مسکن و اجاره بها تشدید و تعریف و پیگیری سازوکارهایی جهت مدیریت بهتر مسائل این حوزه  تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات