ترددها نسبت‌ به‌ سال قبل افزایش یافته‌ و تصادفات کاهش یافته /اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز

محمد جواد ابوالحسینی ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ گفت: یکی از بحث‌های مهم ستاد تسهیلات سفر در ایام نوروز بحث تردد و ترافیک درون‌شهری و برون‌شهری است.

وی ادامه داد: در همین رابطه در استان هدف‌گذاری شده است که نسبت‌ به سال گذشته در ابتدا تلفات جاده‌ای کاهش و سپس به سمت صفر شدن سوق داده شود؛ همچنین سایر تصادفات جرحی و خسارتی را نیز به سمت کاهشی بدهیم و در نهایت سفرهای ایمنی را برای هم استانی‌ها و همیهنان عزیزمان در سطح استان رقم بزنیم.

جانشین رئیس ستاد تسهیلات نوروز با اشاره به اینکه این اقدامات قبل‌از آغاز ایام سفر شروع شده است گفت: در همین راستا ۱۴ نقطه حادثه‌ خیز در محور های مواصلاتی استان که توسط کارشناسان مربوطه شناسایی شده بود که فرایند اصلاح آن از شش ماه قبل شروع و در حال حاضر هفت نقطه به طور کامل اصلاح شده و هفت نقطه دیگر نیز در دست اصلاح است که فرایند اصلاح آن نیز بعضا به اتمام رسیده است.

 
ابوالحسینی تصریح کرد: از ابتدای شروع طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ یعنی از تاریخ ۲۴ اسفند تا یک فروردین نسبت‌ به‌ بازه زمانی سال قبل ۸۰ درصد تصادفات برون شهری و همچنین ۵۰ درصد تصادفات درون شهری کاهش پیدا کرده است.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: همچنین در همین بازه زمانی تردد خودروهای سبک و سنگین در سطح محور های مواصلاتی استان نسبت‌ به بازه زمانی سال گذشته ۴ درصد افزایش پیدا کرده است؛ که با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان پیش بینی شده بود که تردد ها کاهشی باشد.


وی با اشاره اینکه تا به امروز بیش از ۳۴ هزار نفر در استان اقامت پیدا کرده‌اند افزود: در حال حاضر ظرفیت مراکز اقامتی همچون هتل‌ها و بومگردی‌ها تکمیل شده اما در سایر ظرفیت ها آمادگی پذیرش مسافر را داریم و همچنین با توجه به بارندگی و سیلابی بودن استان های غربی؛ در یزد این ظرفیت‌ را داریم تا میزبان همیهنان عزیز باشیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات