در قالب پویش اطلاع رسانی انجام گرفت؛

تبیین دستاوردهای دولت در یزد در حوزه های محیط زیست و منابع طبیعی

استانداری یزد شاخص ترین دستاوردهای دولت در حوزه های « محیط زیست و منابع طبیعی» استان را در قالب یک بسته خبری منتشر کرده است که در آن 7 شاخص مهم معرفی شده و در همین چارچوب، دستاوردها در حوزه های محیط زیست و منابع طبیعی نیز در یزد مرور شده است.

 

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، به مناسبت قرارگیری در آستانه هفته دولت، در قالب پویش «یزد ۲۰ ۲۰» از ۲۰ مرداد ماه به مدت ۲۰ روز، اقدامات و دستاوردهای دولت در استان یزد معرفی می شود.

در سیزدهمین روز اجرای این پویش، شاخص ترین اقدامات و دستاوردهای دولت در حوزه های « محیط زیست و منابع طبیعی» در استان یزد را از نظر می گذارنید.

محیط زیست و منابع طبیعی

1-  ممنوعیت بارگزاری صنایع آلاینده در محور عقدا – مهریز


با توجه به آلایندگی شدید محور عقدا – مهریز و با دستور استاندار، ضمن طرح در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با موافقت مسئولین استانی (استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و....) بارگذاری صنایع آلاینده در محور عقدا – مهریز ممنوع اعلام شد.


2-  برخورد با متخلفان شکار و صید


از ابتدای سال 1401 تا کنون 70 پرونده کشف تخلفات شکار و صید تشکیل و 29 قبضه اسلحه مجاز و 22 قبضه اسلحه غیر مجاز، از ۱۱2 متخلف، برای شکار 68 راس گونه جانوری کشف شده است.

3-  تسهیلات به صنایع برای اجرای پروژه های کاهش آلودگی زیست محیطی


بر این أساس قریب به 100 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق ملی محیط زیست برای خرید تجهیزات کاهش آلایندگی هوا در کارخانه های کاشی، فولاد و ... هزینه شد.

 

4-کاشت ۱۵ میلیون اصله نهال»؛ تعهد استان یزد در پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور

 

 در راستای تحقق تعهد استان در زمینه کاشت نهال، نهالستان هایی راه اندازی و محل های کشت نهال ها مشخص و اعلام شده است.

 

5-یزد؛ استان برتر در زمینه «تثبیت شن‌های روان»

 

بدنبال ارزیابی عملکرد ادارات کل منابع طبیعی کشور و بنا به اعلام سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور این اداره کل موفق به کسب رتبه اول ملی در اجرای طرح های بیابان زدایی و تثبیت شن های روان شده است .

6- رتبه نخست استان یزد در زمینه اجرای «طرح ترسیب کربن»


طرح ترسیب کربن در خصوص مسائل مربوط به منابع طبیعی، جذب کربن و توسعه فضای سبز و حفظ منابع طبیعی می‌باشد.

 

7. مجهز نمودن تمامی شهرهای محور مهریز – عقدا به تجهیزات سنجش آلودگی هوا

 

به منظور رصد مستمر، تمامی شهرهای محور مهریز – عقدا به ایستگاه های سنجش آلودگی ذرات محیطی ( اشکذر، یزد، مهریز) و تلویزیون های نمایشگر وضعیت شاخص های کیفی هوا (اردکان، میبد، اشکذر، یزد، مهریز) و نمایش شاخص ها به صورت مستمر و شبانه روزی مجهز شده اند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات