در قالب پویش اطلاع رسانی انجام گرفت؛

تبیین دستاوردهای دولت در یزد در حوزه زیرساخت های بهداشتی و درمانی

استانداری یزد شاخص ترین دستاوردهای دولت در حوزه  « زیرساخت های بهداشتی و درمانی» استان را در قالب یک بسته خبری منتشر کرده است که در آن 9 شاخص مهم معرفی شده و در همین چارچوب، دستاوردها در حوزه زیرساخت های بهداشتی و درمانی نیز در یزد مرور شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، به مناسبت قرارگیری در آستانه هفته دولت، در قالب پویش «یزد ۲۰ ۲۰» از ۲۰ مرداد ماه به مدت ۲۰ روز، اقدامات و دستاوردهای دولت در استان یزد معرفی می شود.

د پانزدهمین  روز اجرای این پویش، شاخص ترین اقدامات و دستاوردهای دولت در حوزه  « زیرساخت های بهداشتی و درمانی» در استان یزد را از نظر می گذارنید.

 زیرساخت های بهداشتی و درمانی

1-تکمیل 2 بیمارستان و پیشرفت بیش از 70 درصدی 5 بیمارستان در استان یزد

نوسازی و بهره برداری بیمارستان فرخی(بحران) و تکمیل طرح توسعه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهریز و پيشرفت فیزیکی بیش‌ از ۷۰ درصدی ۵ بیمارستان استان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰۰ میلیارد ریال، صورت گرفته است.
همچنین از ابتدای دولت، 95 تخت بیمارستانی (تخت بستری و تخت ویژه ( ICU,NICU,CCU) ) به ظرفیت بیمارستان های استان افزوده شده است.

2-بهره برداری از 10 اورژانس شهری و جاده ای با اعتبار 500 میلیارد ریال

اورژانس یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین واحدهای امدادرسانی به حساب می‌آید. از ابتدای دولت مردم، 10  اورژانس شهری و جاده ای با اعتبار 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

3-اولین پایگاه اورژانس هوایی استان

عملیات اجرایی اولین پایگاه اورژانس هوایی استان و یکی از معدود پایگاه های اورژانس هوایی کشور در استان آغاز شده و تاکنون پیشرفت 40 درصدی داشته است.

4-مرکز جامع سلامت روستایی

راه اندازی مرکز جامع سلامت روستایی با اعتبار 75 میلیارد ریال، از جمله دیگر اقدامات دولت مردم بوده است.

5-راه اندازی و احداث اولین مرکز پیوند مغز استخوان و اولین بخش کاشت حلزون در استان یزد با اعتبار 250 میلیارد ریال

 بخش پیوند مغز استخوان با ۱۶ تخت شامل ده اتاق ایزوله تک تخته و سه اتاق دو تخته post، گام موثری در رفع نیاز بیماران محسوب می‌شود. اتاق عمل سرپایی ، اتوکلاو، اتاق مشاوره و بزودی آزمایشگاه تخصصی از دیگر قسمت های بخش پیوند مغز استخوان در بیمارستان شهید صدوقی یزد است.
مرکز کاشت حلزون استان یزد در طبقه دوم بیمارستان شهید رهنمون یزد راه اندازی شد و علاوه بر بخش کاشت حلزون شنوایی، دارای بخش های گفتار درمانی ، شنوایی سنجی و تربیت شنوایی نیز می باشد.

6-افتتاح ساختمان پزشکی قانونی مهریز و آغاز عملیات اجرایی ساختمان های تفت و بافق با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال

ایجاد فضای فیزیکی مناسب جهت ارائه خدمات بهتر و مطلوب تر به مراجعین شهرستان های مختلف همواره مد نظر اداره کل پزشکی قانونی استان یزد بوده و در همین راستا در یکسال گذشته، افتتاح ساختمان پزشکی قانونی مهریز و کلنگ زنی ساختمان های تفت و بافق با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال صورت گرفت.

7-آغاز احداث پلی کلینیک شهرستان مهریز و پلی کلینیک تخصصی بیمارستان شهدای کارگر با اعتباری بیش از 1000 میلیارد ریال

با توجه به کمبود فضای فیزیکی درمانگاه موجود شهرستان مهریز و عدم امکان ارائه خدمات تخصصی مناسب به بیمه شدگان آن شهرستان، پلی کلینیک با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال اجرا است. همچنین پلی کلینیک تخصصی بیمارستان شهدای کارگر در فضای جنب بیمارستان به متراژ ۴۹۹۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۹۵۰۰ متر در دست احداث است.

8-بهره برداری از پایگاه انتقال خون اردکان و مهریز با اعتبار 300 میلیارد ریال

در راستای گسترش فرهنگ اهدای خون  و دسترسی آسان برای اهداکنندگان، پایگاه انتقال خون اردکان و مهریز با اعتبار 300 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

9-احداث سامانه انتقال خون سیار استان یزد با اعتبار 100 میلیارد ریال

سامانه سیار انتقال خون با دارا بودن استانداردهای جهانی، تا پایان مهر ماه به بهره برداری خواهد رسید و با افتتاح این مرکز شاهد سهولت در اهدا خون برای شهروندان خواهیم بود.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات