استاندار یزد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح کرد؛

برگزاری انتخابات سالم، امن، مشارکتی و رقابتی در دستور کار استان/ تزریق شور و هیجان به استان با صعود تیم فوتبال چادرملو به لیگ برتر/ «باشگاه داری شرکت های بزرگ در حوزه ورزش» یکی از پیگیری های جدی دولت سیزدهم/ مدل «رصدخانه پایش و کنترل تورم استان یزد» در سالن برج میلاد رونمایی می‌شود/ ضرورت تدوین سند فناوری های نوین مالی استان/ لزوم توجه ویژه به مسئله فرهنگ و محیط زیست در برنامه‌ریزی‌های استان

استاندار یزد  با تاکید بر اهتمام دستگاه ها بر برگزاری انتخاباتی پرشور و خلق حماسه سیاسی بزرگ دیگر در کشور، گفت: کلیه دستگاه ها باید با انجام فعالیت های تبیینی، جامعه مخاطب خود را به حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی «محور تامین مالی برنامه تحولی یزد نوین» و «برنامه تفصیلی ۵ ساله توسعه زیست بوم نوآوری و دانش بنیان استان» برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: شهید آیت الله رئیسی(ره) به لحاظ مظلومیت و سایر مولفه ها، شبیه ترین شخصیت دوران معاصر به شهید آیت الله بهشتی(ره) است.
 
وی در ادامه به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و جمله ایشان مبنی بر «دلم برای رئیسی عزیز سوخت» اشاره و اضافه کرد: امروز خدمات و تلاش های شبانه روزی ایشان در طول سه سال اخیر، در کلام افراد با سلایق مختلف وجود دارد.
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک صعود تیم فوتبال چادرملو اردکان به لیگ برتر، اظهاکرد: صعود نماینده استان به لیگ برتر فوتبال پس از قریب به دو دهه، شور و هیجان ویژه ای را به استان تزریق کرد.
 
استاندار یزد در ادامه از تلاش های تمامی بازیکنان، کادرفنی و مربیان تیم و مجموعه چادرملوی اردکان تشکر و قدردانی کرد.
 
وی، «باشگاه داری شرکت های بزرگ در حوزه ورزش» را یکی از پیگیری های جدی دولت سیزدهم دانست و افزود: تیم فوتبال چادرملوی اردکان در این دولت خریداری و حمایت شد و ما امروز شاهد موفقیت این تیم هستیم.
 
فاطمی با بیان اینکه این پیروزی، زمینه حضور تیم های بزرگ را در استان یزد فراهم می کند، افزود: یکی از اقدامات لازم الاجرا تقویت زیرساخت های ورزشی استان در این حوزه است که مجموعه چادرملو در این زمینه اهتمام دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ملی شدن مدل رصدخانه پایش و کنترل تورم استان یزد، بیان کرد: این مدل؛ به عنوان کار الگویی و یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم ، در روزهای آینده در سالن برج میلاد به معرض نمایش گذاشته می شود.
 
فاطمی در ادامه با بیان اینکه استان یزد در طول سه سال اخیر به صورت برنامه محور مدیریت شد، تصریح کرد: به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان، در حوزه های مختلف برنامه های بسیار خوبی متناسب با قوانین بالادستی وسیاست های دولت تدوین شد.
 
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به تدوین سند یزد نوین؛ به عنوان نقشه راه استان، بیان کرد: یکی از محاسن بزرگ این سند پویایی و قابلیت بروزرسانی این برنامه است.  
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت تدوین سند فناوری های نوین مالی  استان اشاره و خاطرنشان کرد: یزد می تواند یکی از قطب های صنعت مالی کشور و منطقه شود که لازمه آن «ارتقاء سطح آگاهی ها و توانمندی مردم» و «ایجاد زیرساخت های لازم» است.
 
استاندار یزد در ادامه با اشاره به برنامه تشریح شده در نشست با عنوان «برنامه تفصیلی ۵ ساله توسعه زیست بوم نوآوری و دانش بنیان استان یزد» گفت: اهتمام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و دانشگاه علم و هنر در امر تدوین این برنامه در خور تقدیر است.
 
وی با اشاره به برخی پیشنهادات ارائه شده در نشست در خصوص طرح مذکور، خاطرنشان کرد: با محوریت مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت استان سلسله نشست هایی جهت بازنگری و اعمال اصلاحات احتمالی در طرح فوق، برگزار شود.
 
فاطمی در ادامه با اشاره به توجه و حمایت های ویژه استان از حوزه دانش بنیان و علم و فناوری گفت: خوشبختانه امروز گفتمان دانش بنیان تبدیل به گفتمان غالب پیشرفت و توسعه استان شده است.
 
استانداریزد در بخش دیگری از سخنانش در ادامه با تبریک هفته حفاظت از محیط زیست، گفت: فرهنگ و محیط زیست؛ امام جماعت های توسعه و پیشرفت استان هستند و در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها باید به این دو حوزه توجه ویژه کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه «محیط زیست» و «پیشرفت» در تقابل با یکدیگر نیستند، اظهارکرد: علم، فناوری و نوآوری؛ حلقه وصل بین دو حوزه مذکور است و با استفاده از نوآوری و فناوری های روز، می توان «پیشرفت» را توام با «صیانت از محیط زیست» دنبال کرد.
 
فاطمی در همین راستا خاطرنشان کرد: در تمام

خانم غرسی, [15.06.24 10:49]
برنامه های مربوط به توسعه و پیشرفت استان، باید پیوست حفاظت از محیط زیست مد نظر قرار گیرد.
 
استاندار یزد همچنین با تبریک فرارسیدن هفته جهادکشاورزی، اظهار کرد: پیگیری و همراهی های مجموعه جهاد کشاورزی در حوزه مدیریت بازار و سند یزدنوین مشهود و ارزشمند است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انگیزه خدمت و عزم و اراده پیگیری امور از روز معارفه تا روز تودیع، باید روز به روز بیشتر شود، گفت: به عنوان خادمان و نوکران مردم، تا آخرین لحظه خدمت؛ به پیگیری مسائل و گره گشایی از امور خواهیم پرداخت.
 
استاندار یزد با بیان اینکه اجازه نمی دهیم صدای شهید رئیسی(ره) در دل و قلب ما خاموش شود، اظهارکرد: شهید رئیسی(ره) و شهید سلیمانی همچون چراغ هدایتی برای پیشرفت کشور در گام دوم انقلاب هستند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی همچنان مسائل اساسی روی میز ما هستند، گفت: مباحث مربوط به ازدواج، جوانی جمعیت و آسیب های اجتماعی نباید در سرفصل برنامه ها و امورات مورد پیگیری، گم شود و مسائل مرتبط با آن ها باید با جدیت دنبال شود.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اهتمام دستگاه ها به برگزاری انتخاباتی پرشور و خلق حماسه سیاسی بزرگ دیگر در کشور، گفت: کلیه دستگاه ها باید با انجام فعالیت های تبیینی، جامعه مخاطب خود را به حضور در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کنند.
 
وی در ادامه خطاب به مدیران و کارشناسان اداری استان تاکید کرد: هیچ مدیر و کارشناسی در ساعت اداری، نباید له یا علیه نامزدی فعالیت تبلیغاتی کند، فعالیت خارج از این ساعت نیز باید براساس قوانین موجود باشد.
 
فاطمی با بیان اینکه به عنوان مجریان انتخابات موظف به برگزاری انتخاباتی سالم، امن، مشارکتی و رقابتی در استان هستیم گفت: در راستای تحقق این مهم تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
 
استاندار یزد در این نشست به صورت ویژه بر پیگیری مصوبات سفر شهید جمهور به استان، اطلاع رسانی مناسب خدمات و دستاوردهای دولت سیزدهم در استان و اجرای مصوبات نشست قبلی شورای برنامه ریزی و توسعه استان تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات