استاندار یزد:

برنامه ریزی یزد برای تعمیق همکاری کشورهای عضو ACD با محوریت گردشگری و رویدادهای بین المللی/ استان یزد آماده مشارکت و توسعه همکاری با کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا است

استاندار یزد گفت: یزد در راستای ایفای نقش خود برای تعمیق همکاری های کشورهای عضو ACD در حوزه گردشگری، برنامه ها و رویدادهای مختلفی را پیش بینی و برنامه ریزی کرده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک مهران فاطمی؛ استاندار یزد با سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوهای آسیا به منظور تشریح ظرفیت ها و فرصت های استان یزد برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، ضمن خوش آمدگویی به سفرا و دیپلمات های حاضر در نشست، خطاب به آن ها گفت: حضور گرم شما را در شهري كه قدم به قدم با مهر و امنيت آميخته شده پاس داشته و با افتخار پذيرای شما عزیزان در دومين شهر خشت خام جهان، ديار امن و ايمان، نماد خشت و خرد و شهر تاريخ و تجربه هستيم.  
 
وی در همین راستا ادامه داد: اميدوارم اين رویداد سرآغاز تحولی نوين و فرخنده در راستای همكاری و همگرايی هرچه بيشتر بین ملل این قاره کهن و زمینه ساز هم افزایی و مشارکت همه جانبه بین اعضا باشد.  
 
مهران فاطمی با بیان اینکه شهر یزد در گذرگاه تاریخ همواره به عنوان معبری امن مطرح بوده است، اظهارکرد: این شهر؛ با داشتن مردمانی سختکوش و دیندار، بستری مناسب را برای انجام مراوادت تجاری و فرهنگی بین ملل مختلف، فراهم کرده است.  
 
استاندار یزد در ادامه به جاذبه های منحصر بفرد یزد در زمینه های فرهنگی، گردشگری، معماری و همچنین ظرفیت های بالا در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری اشاره و خاطرنشان کرد: استان یزد آماده مشارکت و توسعه همکاری با اعضای مجمع گفتگوی همکاری آسیا است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معرفی یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در سال 2024، اظهارکرد: یزد در راستای ایفای نقش خود برای تعمیق همکاری های کشورهای عضو ACD در حوزه گردشگری، برنامه ها و رویدادهای مختلفی را پیش بینی و برنامه ریزی کرده است.
 
فاطمی در همین راستا افزود: میزبانی کنفرانس بین المللی گردشگری آسیا با حضور وزرای گردشگری کشورهای عضو  ACD در محدوده زمانی 30 آوریل تا 1 می 2024 به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای قاره آسیا در حوزه گردشگری است.
 
وی «برگزاری همایش تورگردانان و فعالین گردشگری کشورهای عضو ACD»، «آیین پاسداشت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد» و «برگزاری همایش بین المللی مرمت آثار تاریخی و معماری با حضور روسای دانشگاه های کشورهای عضو ACD» را از جمله رویدادهای پیش بینی شده در یزد، برای سال 2024 است.
 
استاندار یزد در پایان از سفرا و دیپلمات های حاضر در نشست، جهت حضور در  برنامه ها و رویدادهای پیش بینی و برنامه ریزی شده در یزد برای سال 2024 میلادی دعوت کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات