استاندار یزد در نشست شورای پدافند غیر عامل استان، مطرح کرد؛

ایران؛ یکی از کشورهای با قدرت دفاعی بالا/ پدافند غیرعامل؛ مکمل دفاع نظامی

استاندار یزد پدافند غیر عامل را مکمل دفاع نظامی دانست و گفت: با توجه به قدرت دفاعی بالای کشور، دشمن به دنبال ایجاد تهدیدات نوین نظیر شیمیایی، زیستی و پرتویی است لذا باید اقدامات لازم در برابر تهدیدهای احتمالی صورت گیرد.

ضرورت افزایش تاب آوری ملی در سطوح مختلف/ ایران؛ یکی از کشورهای با قدرت دفاعی بالا/ پدافند غیر عامل؛ مکمل دفاع نظامی/ تلاش استان جهت افزایش تاب آوری در حوزه پدافند غیرعامل در راستای تحقق دستورات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)/ لزوم تدوین برنامه زمانبندی برای اجرای دقیق قوانین و اقدامات حوزه پدافند غیرعامل در استان/ تهیه شناسنامه صنایع خطر آفرین استان و پیگیری تهیه تجهیزات و ایمن سازی در برابر حوادث احتمالی توسط آن ها/ تقویت حوزه دانش بنیان در حوزه فناوری ها و صنایع مرتبط با پدافند غیر عامل، در دستور کار استان/ لزوم تهیه بسته آموزشی، پژوهشی و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، استاندار یزد در نشست شورای پدافند غیر عامل استان با اشاره به ضرورت افزایش تاب آوری ملی در سطوح مختلف گفت: خوشبختانه در پرتو اقدامات و فعالیت های انجام شده، امروز ایران در بالاترین سطح به لحاظ دفاعی نظامی قرار دارد.

وی در ادامه پدافند غیر عامل را مکمل دفاع نظامی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به قدرت دفاعی بالای کشور، دشمن به دنبال ایجاد تهدیدات نوین نظیر شیمیایی، زیستی و پرتویی است لذا باید اقدامات لازم در برابر تهدیدهای احتمالی صورت گیرد.
 
استاندار یزد در ادامه بر اجرای دقیق قوانین و اقدامات حوزه پدافند غیر عامل تاکید و خاطرنشان کرد: طرح جامع پدافند غیر عامل استان باید تبدیل به پروژه شده و هر پروژه صاحب دار و جدول زمانبندی اجرای آن تهیه شود.  

وی همچنین به تبیین ضرورت رعایت الزامات پدافند غیر عامل در حوزه شهرها پرداخت و افزود: برنامه ریزی های لازم در راستای خروج تاسیسات پر خطر از درون شهرها و تدوین ملاحظات مربوط به هر پروژه عمرانی و اقتصادی صورت گیرد.

فاطمی در ادامه با اشاره به مراحل اجرایی طرح شناسنامه صنایع خطر آفرین استان، بیان کرد: پیگیری های لازم جهت تهیه تجهیزات و ایمن سازی در برابر حوادث احتمالی، توسط این گروه از صنایع صورت گیرد.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت حوزه پدافند غیر عامل از منظر تیم مدیریتی استان خاطرنشان کرد: تقویت حوزه دانش بنیان در حوزه فناوری ها و صنایع مرتبط با پدافند غیر عامل، یکی از رویکردهای مورد پیگیری استان خواهد بود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه واژه «پدافند غیر عامل» برای بسیاری از مردم ناملموس است، اظهارداشت: آموزش و فرهنگسازی در این حوزه از همیت بسیار بالایی برخوردار است لذا بسته عملیاتی در این حوزه تهیه و در دستورکار قرار گیرد.
 
رضا کلهر؛ معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پدافند غیرعامل کشور در این نشست، از استاندار یزد به عنوان نمونه بارزی از مدیران متخصص و متعهد به موضوع پدافند غیر عامل یادکرد و گفت: با اهتمام جدی ایشان طرح های بسیار خوبی در استان تهیه شده که در خور تقدیر است.
 
 وی همچنین با اشاره به ضرورت توجه جدی به مباحث مربوط به حوزه پدافند غیر عامل،  تصریح کرد: انتظار می رود دستگاه های متولی طرح های تهیه شده مشخص و اقدامات و فعالیت های لازم با جدیت و در حداقل زمان انجام شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات