مديركل روابط عمومي استانداري يزد:

ايجاد حياط خلوت مي تواند دليل رسانه گريزي برخي از مديران باشد

مديركل روابط عمومي استانداري يزد با اشاره به رويكرد دولت تدبير و اميد در پاسخگويي به مردم و اهميت دادن به حق پرسشگري مردم گفت: آن دسته از مديران كه در فعاليت هايشان شفافيت ندارند و از پاسخگويي به رسانه ها گريزانند به دنبال ايجاد حياط خلوت براي فعاليت هاي خود هستند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح سه شنبه 27 مرداد ماه نشست شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان با حضور استاندار يزد، مديركل حوزه استاندار، مديركل روابط عمومي استانداري، مديران و كارشناسان روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان در سالن شهيد منتظرقائم استانداري برگزار شد.
مديركل روابط عمومي استانداري يزد با اشاره به برنامه هاي هفته دولت، توجه به حق پرسشگري مردم را از رويكردهاي جدي اين برنامه ها دانست و افزود: پاسخگويي به مردم و اهميت دادن به حق پرسشگري مردم بايد مورد اهتمام دستگاههاي اجرايي باشد و مردم اين حق را از طريق رسانه ها دنبال مي كنند و مديران بايد به رسانه ها پاسخگو باشند.
"پاك طينت " با آسيب شناسي عدم پاسخگويي برخي از مديران به رسانه ها و خبرنگاران خاطرنشان كرد: يكي از دلايلي كه برخي از مديران به رسانه ها پاسخگو نيستند اين است كه خود را صاحب حق مي دانند و روحيه پاسخگويي به مطالبات مردم را ندارند.
وي دليل ديگر عدم تمايل برخي از مديران در مواجهه با رسانه ها را عدم توانايي آنان به لحاظ رفتاري، گفتاري و واكنشي در مواجهه با يك خبرنگار دانست و افزود: بهرحال مديريت يك جلسه و بيان همه مطالب و جلوگيري از ايجاد جو رواني منفي، از هنرهاي يك رييس جلسه است و چون بعضي از مديران اين توانايي را در خود نمي بينند و با نحوه برقراري ارتباط با رسانه ها و خبرنگاران آشنا نيستند از حضور رسانه ها در جلسات امتناع مي كنند.
دبير شوراي اطلاع رساني استان دليل ديگر از عدم تمايل به همكاري با رسانه ها و پاسخگويي يا روبرو شدن با آنها را ناشي از عدم شفافيت آن ها دانست و افزود: رسانه ها چشم وگوش جامعه هستند و اين افراد به دنبال حياط خلوت براي كارهاي خود مي باشند و دوست ندارند كسي از اقدامات آنها آگاه شود وگرنه هركس حرف منطقي و مستدلي براي گفتن داشته باشد از نقد و رصد شدن توسط رسانه ها نگران نيست.
وي خبرنگاران نقاد را كارشناسان افتخاري دستگاه ها دانست وگفت: البته خبرنگاران منتقد هم بايد در حوزه هايي كه براي اظهار نظر وارد مي شوند با تحقيق و بررسي نسبت به موضوع قلم فرسايي كنند و تخصصِ اظهار نظر در آن حوزه را داشته باشند يا حداقل با مباحث آن حوزه آشنايي داشته باشند وگرنه اگر ملاك شنيده ها و حدس و گمان ها باشد جز ترويج شايعه و بد اخلاقي رسانه اي نتيجه اي عايد نمي گردد و به مرور زمان خبرنگاري كه غيرمنطقي و غيرمنصفانه مي نويسد از طرف مردم و افكار عمومي حذف مي گردد.
مديركل روابط عمومي استانداري يزد در بخش اول سخنان خود  ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر(ره) اظهار داشت: برنامه هاي هفته دولت امسال با رويكرد پاسخگويي به مردم و همچنين گسترش فضاي شاد و با نشاط در جامعه است ودستگاه هاي اجرايي استان متناسب با مخاطبان خود اقدامات صورت گرفته را در قالب برنامه هاي جذاب، تأثيرگذار و نشاط افزا به مردم معرفي كنند.
"داود پاك طينت " با اشاره به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري به نام سال "دولت و ملت، همدلي و هم زباني" افزود: بايد قدر اين عنايت مقام معظم رهبري را بدانيم كه اين شعار توانسته است موجبات همراهي بيش از پيش مردم را فراهم نمايد و كارشناسان و مديران روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان در اجراي برنامه هاي خود و توليد برنامه هاي محتوايي به اين مهم توجه كنند زيرا نامگذاري امسال از سوي رهبر فرزانه انقلاب بسيار راهگشا بود و در ادامه مسير دولت، نيز تأثيرگذار خواهد بود.
وي به پتانسيل بالاي شبكه هاي اجتماعي و فضاي مجازي براي اطلاع رساني فعاليت هاي دولت اشاره و عنوان كرد: شايسته است از اين پتانسيل به نحو مطلوب بهره برداري لازم شود و در قالب كليپ هاي كوتاه اقدامات دستگاههاي اجرايي به اطلاع مردم رسانده شود.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان از راه اندازي پرتال نمايشگاه مجازي توسط اداره كل روابط عمومي استانداري يزد در هفته دولت خبر داد و گفت : مديران و كارشناسان روابط عمومي ها مي توانند اقدامات دستگاههاي خود را به صورت عكس و كليپ بر روي اين پرتال بارگذاري نمايند.
"پاك طينت " رويكرد برنامه هاي هفته دولت را رويكرد اجتماع محور دانست و گفت: دستگاه هايي كه به نوعي با تشكل هاي مردم نهاد در ارتباط هستند از ظرفيت اين تشكل ها استفاده كنند و با صاحبنظران و نخبگان جامعه هدف خود جلسات هم انديشي برگزار نمايند.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان همچنين از آغاز به كار كارگروه هاي تخصصي سند راهبردي روابط عمومي ها خبر داد و گفت: كميته راهبردي چندين جلسه در اين رابطه تشكيل داده است و هريك از مديران روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي استان بايد به انتخاب خود در يكي از كارگروه هاي تخصصي عضو شوند و فعاليت داشته باشند.
در ابتداي اين نشست "محمدعلي صادقي پور" معاون امور پيشگيري سازمان بهزيستي استان به بيان موضوع مهارت حل تعارض، در زندگي مشترك پرداخت كه مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

Hsghggbnhshssr 03.jpg Hsghggbnhshssr 04.jpg Hsghgnhshssr1.jpg Hsghgnhshssr2.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات