استاندار یزد:

افزایش ۱۰ تا 60 برابری اعتبارات شهرستان مهریز در بخش های مختلف/ تکمیل پروژه های نیمه تمام با جدیت دنبال می شود

استاندار یزد از افزایش 10 تا ۶۰ برابری اعتبارات شهرستان مهریز در بخش های مختلف، در دولت سیزدهم خبرداد.

به گزارش روابط عمومی استانداری يزد، در نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فعالین حوزه رسانه شهرستان مهریز مدیران حاضر در جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
 
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه تمامی تلاش خود را در راستای توسعه شهرستان مهریز به کار خواهیم گرفت، اظهار کرد: مهریز با سابقه و تاریخ پر افتخار و کهن خود شهرستانی نخبه پرور بوده و روند این شهرستان رو به رشد است.
 
مهران فاطمی با اشاره به افزایش 10 تا ۶۰ برابری اعتبارات شهرستان مهریز در بخش های مختلف، در دولت سیزدهم، عنوان کرد: باید از ظرفیت های نخبگانی بسیار بالای این شهرستان به بهترین نحو استفاده شود.
 
وی در ادامه به ۱۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در استان اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد مصوبات سفر شهرستانی به مهریز محقق شده و پروژه های مختلف این شهرستان با جدیت دنبال خواهد شد.
 
فاطمی فرماندار سابق مهریز را جزو موفق ترین فرمانداران استان دانست و گفت: علیرغم میل مجموعه استان به ادامه همکاری، فرماندار مهریز به دلایل شخصی، استعفای خود را تقدیم کرد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه در دور اول سفر رییس جمهور به استان، ۳۶۰ میلیارد برای شهرستان مهریز مصوب شد، اظهار کرد: از این میزان ۳۰۶ میلیارد به پروژه های این شهرستان تخصیص یافته است.
 
ابوالحسینی در ادامه بیان کرد: در زمینه اجرای طرح های هادی روستایی و مرمت آسفالت گازرسانی به روستاها، در سفر اول رییس جمهور ۱۰ میلیارد تومان به مهریز تخصیص یافت.
 
وی افزود: در سفر اول رئیس جمهور به استان ۳۵ میلیارد تومان به پروژه توسعه بیمارستان مهریز تزریق شد و ۳۳ میلیارد تومان سفر دوم در سال جاری تخصیص پیدا می‌کند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، ۵۲ قرارداد به ارزش ۳۳۳ میلیارد تومان در حوزه راه های روستایی و نگهداری راه های اصلی هزینه شده که چندین برابر دو سال آخر دولت قبل است.
 
وی با اشاره به پیگیری جدی جا به جایی پاسگاه شهید مدنی مهریز اظهار داشت: خوشبختانه مجوز محیط زیست و ماده ۲۳ اخذ و موانع شروع این پروژه رفع شده است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز با اشاره به پیگیری درخواست سه نماینده شهرستان های استان در خصوص فرمانداری ویژه اظهار کرد: علیرغم وجود ۵ شرط برای فرمانداری ویژه، پیگیر این موضوع هستیم و هر ۳ شهرستان با هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
علی اکبر عزیزی در بخش پایانی سخنان خود از پیگیری جدی انتخاب فرماندار مهریز خبر داد و گفت: به دنبال فرمانداری هستیم که در شهرستان ایجاد تحول کند.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در زمینه اعتبارات مصوب و  تخصیصی شورای برنامه ریزی و توسعه استان، توضیح داد: در سال ۹۹ بیش از ۱۱.۵ میلیارد تومان اعتبار به شهرستان مهریز تخصیص یافت که عمده این اعتبارات اسناد خزانه بود.  
 
مجید دهقانی زاده با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ اعتبارات شهرستان مهریز به ۳۶ میلیارد رسید، گفت:  در سال ۱۴۰۱ اعتبارات تخصیصی این شهرستان به ۴۶ میلیارد و در ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ به ۵۲ میلیارد تومان رسید که عمده این اعتبارات نقدی بودند.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به اینکه شاخص توزیع اعتبارات استانی بر اساس مطالعات مشخص شده در دولت های قبل است، اظهار کرد: بالغ بر ۴۰ شاخص در این اعتبارات دخیل است.
 
دهقانی زاده عوارض آلایندگی پرداختی به شهرستان مهریز در سال ۹۹ را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این پرداختی ها در سال ۱۴۰۰ به ۷ میلیارد و در سال ۱۴۰۱ به ۱۴ میلیارد تومان رسید و برای سال ۱۴۰۲ نیز در دست محاسبه است.
 
وی با بیان اینکه اعتبارات پرداختی از محل ارزش افزوده به شهرستان مهریز، در سال ۱۳۹۹، حدود ۱۹ میلیارد بوده است، تصریح کرد: این اعتبارات با انتقال پرونده های بزرگ از خارج استان در پایان سال ۱۴۰۰ به ۸۲ میلیارد، در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۳ میلیارد و ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ به ۱۱۴ میلیارد تومان رسیده است.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به اینکه مبلغ پرداختی از محل حقوق دولتی معادن برای شهرستان مهریز در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ صفر بوده است، عنوان کرد: این پرداختی ها نیز با پیگیری های صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ۱۷ میلیارد تومان رسیده است.
 
وی با اشاره به اختصاص ۲ میلیارد تومان برای ساماندهی میدان ورودی مهریز به شهرداری و نیز پرداخت سهم مصوبه سفر استاندار گفت: بالای ۷۰ درصد از ۳۰ مصوبه سفر استاندار به شهرستان مهریز محقق شده و ۵مصوبه در حال اجرا است.
 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در این نشست با بیان اینکه ساماندهی میدان ورودی مهریز، نیازمند ارایه طرح از طرف شهرداری است، خاطرنشان کرد: فاز یک این طرح تصویب شده و فاز دوم باید ارائه و اصلاح آغاز شود.
در ادامه این نشست مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست عنوان کرد: در صورت رفع اختلافات، آمادگی راه اندازی غسالخانه قبلی مهریز را داریم.
 
خواجه رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز با بیان اینکه از ۶۵۰۰ مورد ثبت نام در نهضت ملی مسکن شهرستان مهریز ۲۵۰۰ متقاضی تایید نهایی شده‌اند، گفت: ۹ هکتار برای جوانی جمعیت تخصیص یافته که در حال آماده سازی است.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد نیز با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی سایت بزرگ ۱۳۹ هکتاری شهرستان مهریز تصریح کرد: همچنین عملیات آماده سازی سایت ۳۰ هکتاری این شهرستان انجام و پس از قرعه کشی تحویل متقاضیان می‌شود.
 
نادریان زاده با اشاره به ۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پارک منشاد خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان در این طرح هزینه شده است.
 
وی به انجام بازسازی و پرداخت تسهیلات به ۱۳۶ واحد مسکونی آسیب دیده از سیل سال گذشته در شهرستان مهریز اشاره و عنوان کرد: در این راستا ۲۴ مورد ساخت واحد در این شهرستان انجام شد.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به پیشرفت ۹۰ درصدی مخزن ۵ هزار متر مکعبی مهریز با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان، گفت: همچنین ۴ کیلومتر از لوله های فرسوده تنگ چنار در سال گذشته تعویض شد.
 
وی با تاکید بر اینکه آب روستاهای مزارع شور ۲۶ کیلومتر خط نیاز دارد، اظهار داشت: بیش از ۶ میلیون کیلومتر این خط اجرا شده و باقیمانده این پروژه نیازمند حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است.  
 
مدیر کل مدیریت بحران استان یزد نیز با اشاره به تخریب‌های سیل سال گذشته در شهرستان مهریز عنوان کرد: در این راستا حدود ۹ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان برای بازسازی به دستگاه ها تخصیص یافت.
 
ملک زاده برآورد اولیه سیل اخیر در استان را ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پس از ارزیابی ۵۵ واحد در شهرستان مهریز برای بازسازی ۲۴ واحد مشمول و ۱۴۲ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.
 
وی ادامه داد: طی سال گذشته بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان امهال وام به کشاورزان شهرستان مهریز اختصاص یافته است.
 
مدیر کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استان یزد نیز در این نشست تصریح کرد: تا انتهای سال ۱۴۰۳ بخش عمده معادن شن و ماسه رودخانه ای به کوهی تغییر پیدا خواهند کرد.
 
در ادامه این نشست مدیر کل نوسازی مدارس استان یزد نیز از افتتاح ۳ مدرسه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و همچنین ۴ چمن مصنوعی در شهرستان مهریز در سال گذشته خبر داد.
 
مشاور استاندار و مدیر کل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز از ۴ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مسیر اطراف باغ پهلوان پور و نیز مرمت مهرپادین در شهرستان مهریز خبر داد.
 
احمد آخوندی با بیان اینکه بنادک سادات به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده است، گفت: شهرستان مهریز بعد از یزد از بیشترین بومگردی برخوردار است و به صورت سالیانه ۴ بومگردی افتتاح می‌شود.
 
همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به افزایش ۱۴ برابری اعتبارات بخش کشاورزی طی سال های اخیر تصریح کرد: مصوبات سفر استاندار به مهریز در حوزه کشاورزی ۱۰۰ درصد محقق شده است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات