استاندار یزد:

افزایش سهم اعتبارات ورزش و جوانان در سال جاری پیگیری می شود

استاندار یزد از پیگیری جهت افزایش سهم ورزش و جوانان در اعتبارات سال 1403 استان به منظور حمایت از قهرمانان و هیئت‌های ورزشی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد؛ در دیدار نوروزی جمعی از روسای هیئات ورزشی و مدال آوران یزدی رقابت های بین المللی سال ۱۴۰۲ با استاندار یزد، ضمن بررسی مسائل و دغدغه های موجود، از افتخار آفرینان این عرصه تجلیل شد.
 
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه هنر و ورزش دو مسیر برای رسیدن به «احسن الحال» هستند، اظهار کرد: انرژی موجود در ورزش افراد را اخلاق مدار می‌کند، لذا ورزشکاران جز اخلاق مدارترین افراد جامعه هستند.
 
وی با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات ورزشکاران در عرصه‌های ورزشی گفت: ورزشکاران حس غرور، عزت و افتخار را در تمام ملت ایجاد می‎ کنند که این مهم با توجه به نقشه بدخواهان ایران برای به انزوا کشیدن کشور، بی‌نهایت ارزشمند است.  
 
مهران فاطمی با بیان اینکه متناسب با سطح افتخارات، تراز استعدادها و ظرفیت های ورزش استان یزد، زیرساخت ها لازم ایجاد نشده است، تصریح کرد: در راستای حمایت مادی و معنوی مناسب از افتخارآفرینان ورزشی باید اقدامات برجسته و ویژه ای انجام شود.
 
استاندار یزد با تاکید بر تشکیل کارگروهی ذیل شورای ورزش استان گفت: تیم‌ها و مجموعه‌های یزدی باید در اولویت حمایت شرکت ها و مجموعه های استان قرار گیرند و سرمایه گذاری ها باید در حوزه مزیت های استان باشد.  
 
وی در ادامه به اعتبارات محدود دولتی و از سوی دیگر عدم تمایل صنایع برای ورود به عرصه ورزش اشاره و عنوان کرد: برنامه استان برای راه اندازی صندوق توسعه ورزش به منظور حمایت از ورزشکاران یزدی نیز به دلیل موانع قانونی و عدم مجوزها اجرایی نشد.
 
فاطمی با اشاره به برنامه استان جهت ثبت یک شرکت معدنی ذیل یک مجموعه اوقافی به منظور تخصیص بخشی از سود سالیانه آن به حوزه ورزش گفت: پس از ثبت، نهایی شدن پهنه معدنی و معرفی سرمایه‌گذار و فعالیت آن در این مجموعه معدنی، مشکل کمبود اعتبارات در حوزه ورزش مرتفع خواهد شد.
 
وی از پیگیری جهت افزایش سهم ورزش و جوانان در اعتبارات سال 1403 استان به منظور حمایت از قهرمانان و هیئت‌های ورزشی خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی در راستای تجلیل و تکریم قهرمانان، اختصاص ظرفیت‌های دستگاه‌ها برای تمرین ورزشکاران و نیز معرفی چهره‌های ورزشی در صدا و سیما در دستور کار قرار دارد.
 
استاندار یزد در پایان با تاکید بر ضرورت حمایت صنایع و معادن از ورزشکاران، استان خاطرنشان کرد: بر این اساس راه‌های جلب حمایت بخش صنعت و معدن از حوزه ورزش بررسی شود تا به صورت داوطلبانه به عنوان اسپانسر تیم‌های ورزشی مشارکت کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات