افتتاح خطوط ریلی صنعتی و تجاری مجتمع فولاد ارفع اردکان و گندله سازی بهاباد

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد و جمعی از مسئولان استان یزد، طرح خطوط ریلی صنعتی و تجاری مجتمع آهن و فولاد ارفع اردکان، گندله سازی بهاباد و سایپا سیتروئن کاشان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، صالحی در آیین افتتاح این خطوط ریلی که در سایت شرکت فولاد ارفع اردکان برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهید رییسی و همراهان شهیدش گفت: سال پایانی دولت، فصل چیدن ثمره تلاش‌های چندساله دولت بود، اما تقدیر اینگونه رقم خورد که برخی از این طرح‌ها در فقدان شهید رییسی بهره برداری شود.

سید میعاد صالحی اظهار کرد: در دولت سیزدهم، حدود ۵۰۰ کیلومتر خط اول، ۲۰۰ کیلومتر خط دوم و ۱۰۰ کیلومتر خطوط تجاری صنعتی به بهره برداری رسید و مجموعا در این دولت شاهد افتتاح حدود ۸۰۰ کیلومتر خط ریلی بودیم.

 معاون وزیر راه با قدردانی از تلاش و سرمایه گذاری شرکت‌های فولادی برای توسعه زیرساخت‌های ریلی ادامه داد: اتصال مراکز بزرگ صنعتی و معدنی به خطوط ریلی مزایای فراوانی دارد و اطمینان خاطر از حمل نهاده‌ها و محصولات شرکت‌های بزرگ تولیدی در شرایط مختلف، کاهش ترافیک و تصادفات، کاهش مصرف سوخت و ... از مزایای مهم توسعه خطوط ریلی است. طرح احداث سه خط تجاری فولاد اردکان، گندله سازی بهاباد و سایپا سیتروئن کاشان مجموعا ۲۲ کیلومتر و به ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان بوده که به طور مشترک توسط راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

شرکت آهن و فولاد ارفع، دارای دو واحد تولیدی احیای مستقیم و فولادسازی به ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن می‌باشد که این مجتمع برای یکهزار و ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال به طور مستقیم و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به طور غیرمستقیم به وجود آورده است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات