استاندار یزد در مراسم بهره‌برداری از «مرکز آموزش فنی ‌و حرفه‌ای خواهران یزد» مطرح کرد؛

اراده دولت مردم برای جبران کم‌توجهی های گذشته به تامین زیرساخت‌های حوزه‌ بانوان

در مراسمی با حضور با حضور معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، استاندار یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و برخی از مسئولان استان، «مرکز آموزش فنی ‌و حرفه‌ای خواهران یزد» مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در راستای راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران یزد، گفت: اعتبارات تکمیل این پروژه از محل مصوبات سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان تامین و پس از ده سال، افتتاح شد.
 
وی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه این مجموعه ویژه خواهران در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته در حوزه‌های مختلف نظیر فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و مهارتی به بانوان کمتر توجه شده است که امروز باید این نقیصه جبران شود.
 
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین عامل بیکاری متقاضیان شغل با مدارک لیسانس، فوق لیسانس و حتی دکترا در کشور، حلقه مفقوده مهارت است.
 
وی ادامه داد: برخی مباحثی که در دانشگاه تدریس شده مورد استفاده جامعه نیست و در مقابل جامعه به مواردی نیاز دارد که فارغ التحصیل دانشگاهی سرشته‌ای در آن ندارد.
 
استاندار یزد با بیان اینکه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، خلا بین آموزش و عمل در کف میدان را پر کرده‌اند، گفت: یکی از پایه‌ها و استوانه‌های تحقق ایده بورسیه شغلی صنعت، همراهی مجموعه فنی و حرفه‌ای استان است.
 
وی به اختصاص ۴۰ صفحه از دفترچه انتخاب رشته دانشگاهی به بورسیه شغلی صنعت اشاره و عنوان کرد: بر اساس این طرح، دانشجویان در محیط صنعت همزمان با مبانی نظری مهارت‌ها را می‌آموزند و ضمن دریافت حقوق و بیمه و طی کردن دوران سربازی خود به عنوان «سرباز فناور»، اشتغال پس از فراغت از تحصیل او نیز تضمین می‌شود.
 
دکتر فاطمی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه مسئله مهارت آموزی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در بحث مشاغل نوظهور در استان هستیم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات