شهرستان میبد با بیش از یک هزار هکتار بافت تاریخی این روزها پذیرای مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی است .
مهناز کوچکی میبدی مدیرپایگاه پژوهشی میبد گفت : 700هکتار از هزار هکتار بافت تاریخی میبد به ثبت ملی رسیده است. 
کوچکی با اشاره به بناهای شاخص شهرستان میبد گفت : نارین قلعه میبد با هفت هزار سال قدمت از مهمترین قلعه های این شهرستان است که دژحکومتی بوده و بر روی تپه ایی در مرکز شهر و پنج طبقه ساخته شده است.
وی قلعه بارجین ، قلعه مهرجرد، قلعه وزیر رکن آباد ، کاروانسرای شاه عباسی، چاپارخانه، یخچال خشتی و کبوتر خانه با 4هزار لانه کبوتر را از بناهای شاخص شهرستان میبد برشمرد و گفت : علاوه بر اینها در میبد تک بناهای ارزشمندی همچون خانه برونی دوره ایلخانی را داریم که هرسال به ویژه در ایام نوروز مورد بازدید مسافران نوروزی قرار می گیرند .
مدیرپایگاه پژوهشی میبد تصریح کرد :  شهرستان میبد از شهرستان هایی است که در استان یزد ، شهر آسیاب های آبی شناخته می شود و آسیاب آبی دو سنگی ، آسیاب تک سنگی، آسیاب بیده و یخدان از جمله آسیاب های این شهرستان است .
کوچکی میبدی افزود : شهرستان میبد به شهرموزه ها هم معروف است و موزه مردم شناسی، زیلو، سفال و علوم طبیعی از موزه های پربازدید محسوب می شوند . 
وی خاطرنشان کرد : از نظر صنایع دستی هم شهرستان میبد  یکی  از شهرهای جهانی محسوب می شود که هنرصنعت زیلو بعنوان هنرصنعت جهانی به ثبت رسیده است و در تولید سفال و سرامیک با 37 کارگاه سفالگری حرف اول رادر استان می زنیم که سفال هایی با نقش های خورشید خانم ، مرغ و ماهی تولید می کنیم که مورد استقبال مسافران نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی است. 
مدیرپایگاه پژوهشی شهرستان میبد گفت : ما تا امروز بیش از 7هزار بازدیدکننده را از کهندژ نارین قلعه داشتیم که به همین نسبت هم دیگر بناهای ارزشمند تاریخی ما مورد بازدید مسافرین نوروزی در این ایام قرارگرفته است .