مدیرکل میراث فرهنگی استان


 
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان از پروژه های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری دردست مرمت و بازآفرینی شهرستان میبد بازدید کرد .
سید محمد رستگاری با قدردانی از اقدامات شورای اسلامی شهر و شهرداری میبد در راستای احیا و مرمت بافت تاریخی و معابر ارزشمند میراث فرهنگی گفت : مقررشد ؛ میراث فرهنگی با مشارکت شهرداری برای مرمت و  احیا قلعه مهرجرد و بارجین اقدام کند .
رستگاری با بیان اینکه کارخوبی که درگذر شاه جهان آباد صورت گرفته است ؛ مجموعه عالی برای رویدادهای فرهنگی گردشگری درراستای توسعه گردشگری پایدار در میبد است گفت: نارین قلعه،  قنات و محوطه آن نیز نیاز به توجه بیشتر و  مرمت و بازسازی دارد که باید پی گیری لازم جهت تامین اعتبار آن انجام شود .
وی با اشاره به کف سازی، بدنه ،نورپردازی و احیا و مرمت راسته از سوی شهرداری گفت : با اقداماتی که در راسته بازار انجام شده است ظرفیت ارزشمندی در این منطقه درحال رقم خوردن در حوزه میراث فرهنگی است . مجید بهارستانی شهردار میبد هم با بیان اینکه میبد بیش از 800 هکتار بافت تاریخی دارد گفت :  برای حفظ بافت تاریخی و جلوگیری از تخریب آن ، در 10 منطقه درحوزه بازآفرینی شهری ، زیرسازی ، بدنه سازی ، مرمت بدنه بافت تاریخی کار کردیم .
بهارستانی با بیان اینکه در چهار منطقه از شهر بیشتر هزینه شده است افزود : در راسته بازار 10 میلیارد تومان ، گذر شاه جهان آباد 4میلیارد تومان ، حمام و مسجد جامع شهیدیه 3 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی خاطرنشان کرد : تامین پارکینگ محله ایی و بازآفرینی وخدمات شهری از دیگر اقدامات شهرداری است که برای خدمات رسانی بافت های تاریخی ، دو دستگاه موتور آتش نشانی خریداری کرده ایم .