همزمان با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن ، مساجد و حسینیه های میبد مملو از جمعیت است تا هرکس به وسع خود در بهار قرآن توشه ایی از کلام الله وحی برگیرد .
مسجد جامع خانقاه یکی از محافل پررونق قرائت قرآن در این ایام است .
حجت الاسلام علیرضا فلاح امام جماعت مسجد جامع خانقاه گفت : قرآن کتابی است که در آن هیچ شک و شبهه ایی نیست و باعث هدایت انسان های متقی و پرهیزگار می شود .
حجت الاسلام فلاح افزود : در مسجد جامع خانقاه هم مثل جاهای دیگر جزء خوانی و قرائت قرآن در بهار قرآن آغاز شده است و نوجوانان و جوانان هرشب از ساعت 20 الی 21 به قرآن خوانی می پردازند .
وی با بیان اینکه در این محفل نورانی  چهار نفر بعنوان قاری بالای سن می روند و قرائت قرآن را دارند افزود : جمعیتی که در این جلسه قرائت قرآن شرکت می کنند بین 120 تا 150 نفر است که بیشتر آنها نوجوانان و جوانان هستند .
حجت الاسلام فلاح گفت : امیدواریم این محافل درطول سال هم ادامه و قرآن در زندگی ما هم جریان داشته باشد و ما آمل به قران باشیم.
آقای فقیه عضو هیئت امنای مسجد جامع خانقاه هم گفت : در ماه مبارک رمضان و دربهار قرآن ، قرائت قرآن در مسجد جامع خانقاه ، از شکوه خاصی برخوردار است .
فقیه حضور پررنگ نوجوانان و جوانان را از ویژگی های بارز قرائت قرآن در مسجد جامع خانقاه خواند و افزود : همه سعی و تلاش هیئت امناء مسجد بر این است که این محفل نورانی با شکوه برگزار شود .
وی گفت :  قرائت قرآن در طول سال انجام می شود اما درماه مبارک رمضان و بهار قرآن ، قرائت قرآن  به انسان حس و حلاوت خاصی می دهد و انسان با کلام و آیات الهی آشنا می شود.