سرپرست جدید فرمانداری میبد معرفی شد

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریزد، امام‌جمعه موقت میبد، مقامات اداری و نظامی و مسئولین ادارات و نهادها، صاحبان صنایع و فرهنگیان، از خدمات 8 ساله جهادی و انقلابی حسین فلاح قدردانی و سید جمال سجادی پور به‌عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان میبد معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریزد در مراسم تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان میبد بابیان اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی یک توفیق الهی است گفت: عمر خدمت کوتاه است بنابراین باید این فاصله کوتاه و عمر خدمت را بدانید و در خدمت مردمی که شایسته خدمت‌اند باشید.

عزیزی با اشاره به شرایط حاکم در کشور، سلامت، امنیت، فرهنگ، تعلم و تربیت، آموزش و زیرساخت‌های تولید و عرضه و تقاضا را اهم شاخص‌های پیشرفت و توسعه خواند و تصریح کرد، باید در این حوزه‌ها ورود و برنامه‌ریزی کرد.

وی بابیان اینکه شهرستان میبد در توسعه و پیشرفت مسیرهای خوبی را طی کرده است گفت: نکته قابل‌توجه در این فرایند داشتن پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی پشت‌بند هر طرح عمرانی و صنعتی است تا منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریزد کار برای خدا و جلب رضایت مردم را برکت کار در مسئولیت‌ها بیان کرد و با تأکید بر کار مجاهدانه در دولت مردمی و عدالت محور گفت: مسئولین در هر پست و مقامی از کار حزبی و گروهی پرهیز کنند چراکه در دوره‌های گذشته این آسیب، خیلی از فرصت‌های نظام و مردم را از بین برده است.

عزیزی تصریح کرد: مسئولین ما به‌ویژه فرمانداران باید عدالت محور، فساد ستیز بوده و از همه توان فرهیختگان و صاحبان صنایع و مدیران و شورای شهر و جوانان انقلابی در مسیر پیشرفت شهر استفاده کنند و با سعه‌صدر و گوش شنوا حرف‌های مردم را بشنوند.

سید جمال سجادی پور فرماندار جدید میبد هم بابیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی دشمن، تکلیف ما مدیران سنگین‌تر است گفت: برای عبور از این شرایط نیاز به مدیریت جهادی و شبانه‌روزی داریم تا با شعار ما می‌توانیم که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، گره از مشکلات مردم و تولیدکنندگان بازکنیم و تحقق این شعار در سایه ایمان، توکل به خدا، خودباوری و خداباوری رقم می‌خورد.

سجادی پور در ادامه با اشاره به رویکردهای خود در میدان سیاست و توسعه شهرستان، توجه به سند آمایش را از برنامه‌های خود خواند و گفت: برای شکل‌گیری توسعه پایدار سند آمایش را با هماهنگی استان دنبال خواهد کرد.

وی بر توجه به مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و عدالت محور در تمام مناطق شهرستان به‌صورت همگون تأکید کرد و افزود: ظرفیت‌های اقتصادی و اجتماعی بی‌شماری که درمیبد وجود دارد باید توجه کنیم.

فرماندارمیبد بابیان اینکه نگاه ما در صنعت و سرمایه و تولید باید برونگرا باشد گفت: برای حضور در بازارهای جهانی و رقابت، به بهینه کردن تولید و دانش‌بنیان نیاز داریم.

 سجادی پور افزود: در بحث توسعه هم برنامه‌هایی که ریاست جمهوری به استانداران و فرمانداران اعلام کرده است را دنبال خواهیم کرد.

فرماندار جدید میبد بهینه کردن بهره‌وری از آب، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در این راستا و آب را از اولویت‌های برنامه‌های خود برشمرد.

سجادی پور گفت: در حوزه صنعت در شهرستان میبد اتفاقات خوبی افتاده است و توجه به صنایع‌های تک که مورد تأکید استاندار است را دنبال خواهیم کرد و صنایع موجود را کمک خواهیم کرد تا در عرصه‌های جدید ورود کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه کشاورزی، رویکردمان توجه به کشاورزی کم آبخواه و کشت‌های گیاهان دارویی و شهرک‌های دام‌پروری و توجه به دام‌های سبک به‌ویژه در ندوشن است تا با ایجاد مشاغل خرد اقتصادی، معیشت مردم را تأمین کنیم و صنایع تبدیل و غذایی را توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه گردشگری هم با توجه به اینکه شهرستان میبد بافت تاریخی خوبی دارد و زیلو به ثبت رسیده است و سفال از صنایع‌دستی است، با تبدیل شهرستان میبد به قطب سفال و زیلو به‌صورت صنعتی اتفاقات خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: در حوزه بهداشت و درمان، فرهنگی، ایجاد فضای سبز و مجموعه‌های تفریحی، با توجه به خیرینی خوبی که در شهرستان وجود دارد اقدامات خوبی را دنبال خواهیم کرد.