مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در بازدید از کتابخانه های عمومی شهرستان میبد مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی این شهرستان را بررسی کرد .
محمد محسن رفیعی گفت : الحمدالله در کتابخانه های عمومی شهرستان میبد نزدیک 6 هزار عضو فعال وجود دارد و ماهیانه 6 هزار کتاب هم  از کتابخانه های عمومی شهرستان میبد به امانت گرفته می شود. 
رفیعی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی بعنوان یک ظرفیت ارزشمند ، پایگاهای اجتماعی معرفی شده اند افزود : انواع فعالیت های فرهنگی درکتابخانه های عمومی درحال برگزاری است و  درسال گذشته ،  دورهای آموزشی ، مهارتی و اشتغال و کسب و کار خرد به خانواده ها در کتابخانه های عمومی شهرستان میبد برگزار شد .
وی تصریح کرد : بخش کودک کتابخانه مرکزی شهرستان میبد یکی از بهترین بخش های کودک کشور است که بیش از هزار و 500 نفر عضو فعال دارد .
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت : در بخش کودک کتابخانه مرکزی شهرستان میبد خدمات بسیارخوبی نظیر قصه گویی ، بلند خوانی کتاب ، داستان خوانی و  فلسفه برای کودک ارائه می شود.
رفیعی افزود:  با حمایت هایی که شورای اسلامی شهر و شهرداری ، فرماندار و  اعتبارات تملک دارایی که دیده می شود ،  دربرنامه های نهاد کتابخانه هاست که بازطراحی کتابخانه مرکزی میبد انجام شود تا خدمت جدیدی مثل ایجاد سالن های ویژه و تالارمحققان ویژه اعضاء ، بخش استان شناسی ، شهرستان شناسی و سالن ویژه جلسات مطالعاتی به این کتابخانه اضافه شود تا مردم از این ظرفیت ها استفاده کنند  .
 وی با بیان اینکه طراحی برای بخش های مختلف کتابخانه مرکزی میبد انجام شده است و منتظر مجوز معاونت توسعه و عمران هستیم گفت : کار باز طراحی کتابخانه مرکزی میبد از نیمه دوم امسال آغاز می شود و با همراهی هایی که شورای اسلامی و شهرداری خواهندداشت و از اعتبارات کشوری که منابع آن تامین خواهدشد کار در چند فاز انجام و به نتیجه خواهد رسید تا درخدمت مردم قرار گیرد .