برگزاری جلسه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت شهرستان تفت

قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علی دهقان نیری" در جلسه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت این شهرستان گفت: سال‌ها شعار فرزند کمتر زندگی بهتر را در جامعه جاری ساختیم و برای از بین بردن فرهنگی که توسط این شعار در جامعه ساخته‌شده است نیاز به عزم جدی همگانی و فعالیت مستمر است.

فرماندار شهرستان تفت خواستار ارائه برنامه سال 1403 ادارات و دستگاه های عضو این قرارگاه در حوزه جمعیت شد و افزود: برنامه پیشنهادی ادارات در سال 1403 در حوزه جمعیت ارسال شود تا پس از جمع‌بندی میزان اجرای این برنامه‌ها به‌طور مستمر در جلسات قرارگاه مورد ارزیابی قرار گیرد.

دهقان نیری بیان داشت: برای تغییر نگرش مردم پیرامون موضوع ازدواج و جمعیت مقوله تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم در این زمینه برنامه‌هایی نظیر دیوارنویسی، استفاده از فضای مجازی، تهیه فیلم کوتاه و اجرای تئاتر با موضوع جمعیت را در شهرستان تفت با همکاری ادارات و دستگاه های مختلف شاهد باشیم.

 مقام عالی دولت در شهرستان تفت تصریح نمود: نشست با گروه‌های مردمی و معتمدین محلی برای آگاه‌سازی جامعه پیرامون خطرات سالمند شدن جمعیت کشور و اهمیت موضوع فرزند آوری یکی دیگر از دستور کار های قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت در سال 1403 باشد.

فرماندار تفت خاطرنشان کرد: دولت امتیازها و تسهیلات خوبی را در حوزه ازدواج و فرزند آوری در قانون پیش‌بینی کرده است که شاهد عملیاتی شدن آن توسط ادارات و دستگاه‌های مختلف هستیم که نیاز است برای آگاهی مردم از این قوانین و تسهیلات اطلاع‌رسانی کافی با شیوه‌های مختلف صورت گیرد.

برگزاری جشن تقدیر از مادران دارای سه فرزند و بیشتر و هم‌چنین برنامه‌ریزی برای احداث مهدکودک برای نگه‌داری کودکان زیر 6 سال دیگر موضوعاتی بود که فرماندار شهرستان تفت به آن اشاره کرد.

در ابتدای جلسه قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت شهرستان تفت میزان اجرای مصوبات جلسات قبلی این قرارگاه موردبررسی قرار گرفت و در ادامه هر یک از مدیران حاضر در این جلسه به بیان برنامه‌های پیشنهادی خود به مناسبت هفته ملی جمعیت پرداختند.