هم زمان با ایام هفته دولت؛

برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان تفت

جلسه شورای اداری شهرستان تفت هم زمان با ایام هفته دولت و با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد ، سرپرست فرمانداری شهرستان تفت ، تعدادی از ائمه جمعه مناطق مختلف شهرستان و سایر اعضای شورای اداری این شهرستان در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"محمد جواد ابوالحسینی" در جلسه شورای اداری شهرستان تفت خاطر نشان کرد: شهرستان تفت یکی از شهرستان های با اصالت و قدیمی استان یزد است که قدمت دیرینه ای در تاریخ دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد تصریح نمود: نزدیکی شهرستان تفت به مرکز استان یزد این شهرستان را با نقاط قوت و ضعفی روبرو کرده است ؛ استفاده از امکانات مرکز استان برای اهالی این شهرستان راحت تر است اما همین موضوع باعث شده بعضی از امکاناتی که باید در این شهرستان تفت به عنوان یک شهرستان مستقل وجود داشته باشد به دلیل نزدیکی به شهر یزد این امکانات در شهرستان تفت نباشد.

ابوالحسینی اظهار داشت: پس از آغاز فعالیت دولت سیزدهم سعی شده مسائل و مشکلات شهرستان های استان به ویژه شهرستان تفت مورد بررسی قرار گیرد و استاندار یزد و معاونین استاندار برای بررسی مسائل و مشکلات چهار نوبت در این شهرستان حضور یابند.

وی افزود: در مصوبات سفر رئیس محترم جمهور به استان یزد پروژه های خاص شهرستان تفت به ویژه در حوزه راه و بهداشت و درمان گنجانده شد.

معاون استاندار یزد گفت: در هفته دولت در شهرستان تفت 40 پروژه کوچک و بزرگ با اعتباری بالغ بر 2000 میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

ابوالحسینی عنوان نمود: یکی از مطالبات جدی اهالی شهرستان تفت موضوع بهسازی راه های مواصلاتی این شهرستان است که در این زمینه تکمیل پروژه یزد شیراز و ایمن سازی آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی تقاطع غیر هم سطح ورودی تفت مدتی است با پیگیری های صورت گرفته به ویژه پیگیری های نماینده مردم تفت و میبد آغاز شده اما سرعت اجرایی آن مناسب نیست که امیدواریم با تزریق منابع اعتباری مورد نیاز سرعت اجرای این پروژه افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد خاطر نشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان تکمیل اورژانس بیمارستان شهید بهشتی تفت با مصوبه سفر اول ریس محترم جمهور به استان در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد و تامین اعتبار برای تکمیل مرکز جامع روانپزشکی استان در شهرستان تفت نیز در مصوبات سفر دوم رئیس محترم جمهور به استان یزد گنجانده شده است.

این مقام استانی گفت: امروز شاهد گاز رسانی به بخش زیادی از مناطق روستایی شهرستان تفت هستیم و به زودی با تکمیل پروژه گازرسانی به دهستان شیرکوه ؛ استان یزد جز اولین استان هایی در کشور خواهد بود که100  درصد نقاط آن از نعمت گاز طبیعی بهره خواهند برد.

ابوالحسینی افزود: مرمت آسفالت حفاری های گاز در دهستان شیرکوه یکی از مطالبات مردم بود که این پروژه از چند روز گذشته آغاز شده است و امیدواریم تا پایان سال مرمت حفاری های گاز به پایان رسد.

این مقام استانی گفت:در بحث نوسازی مدارس در آینده ی نزدیک با برگزاری جلسه ای با حضور استاندار یزد و خیران و صنعت گران این شهرستان پروژه هایی در این حوزه آغاز خواهد شد.

معاون استاندار یزد اظهار داشت: سرپرست فرمانداری شهرستان تفت در مدت مسئولیت در شهرستان تفت پیگیری های جدی در سطح ملی و استانی برای رفع مشکلات این شهرستان داشته است که قابل تقدیر است.

معاون استاندار یزد عنوان نمود: در بحث مسکن در استان یزد و شهرستان تفت پیگیری های زیادی صورت گرفته  و در بحث تامین زمین در این شهرستان علی رغم محدودیت های زیاد با توجه به ویژگی های جغرافیایی این موضوع محقق شده است.

ابوالحسینی در پایان عنوان نمود: امیدواریم پروژه آب رسانی به مجتمع های آب رسانی مناطق روستایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در آینده ی نزدیک با پیگیری های مسئولان استانی و نماینده مردم تفت و میبد آغاز شود.

"سید جلیل میرمحمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به تقدیر از تعدادی از مدیران شهرستان تفت پرداخت و افزود:با تلاش مدیر آموزش و پرورش ، سرپرست شبکه بهداشت و درمان ، سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سرپرست اداره راه و شهرسازی ، رئیس اداره راهداری وحمل نقل جاده ای،رئیس جمعیت هلال احمر ، شهرداران و بخشداران و اعضای شوراهای اسلامی، رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی(ره) و رسانه ها اقدامات خوبی در شهرستان تفت اجرایی شده است.

دکتر میرمحمدی گفت: در آموزش و پرورش شهرستان تفت ؛ مدیر جدید این مجموعه در مدت زمان کوتاه با اقدامات جهادی اتفاقات خوبی در بحث های سخت افزاری و نرم افزاری رقم زده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در 36 ماه گذشته در شهرستان تفت 36 پروژه در حوزه بهداشت و درمان اجرایی شده است و بخش زیادی از آن ها تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

دکتر میرمحمدی عنوان نمود:واگذاری  1200 قطعه زمین در مناطق روستایی، آماده سازی سایت  43 هکتاری در شهر تفت در طرح نهضت ملی مسکن و تصویب قطعه 300 هکتاری در شهر تفت از جمله اقداماتی است که در حوزه زمین و مسکن در شهرستان تفت اجرایی شده است.

"سید جلیل میرمحمدی" به حضور جمعیت شناور در ایام مختلف سال در شهرستان تفت اشاره کرد و افزود: پرداخت اعتبار به شهرستان تفت بر اساس جمعیت ثابت است و با این اعتبار خدمات دهی به مردم ساکن و جمعیت شناور فراهم نیست و باید در این زمینه در استان یزد با برگزاری جلسات تخصصی با مسئولان استانی تدابیری اتخاذ شود.

در موضوع آب انتظار می رود هر چه سریعتر موضوع اجرای طرح آب رسانی به روستاهای استان یزد آغاز شود و این موضوع به عنوان مطالبه جدی مردم شهرستان تفت است و در مصوبات سفر دوم رئیس محترم جمهور به استان یزد نیز گنجانده شده و هم چنین تخصیص آب از خط لوله آب انتقالی به استان یزد به شهرها و روستاهای هم جوار این خط لوله نیز پیگیری شود.

اجرای مصوبات سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد ، اجرای مصوبات سفر استاندار یزد به نقاط مختلف شهرستان تفت ، تخصیص اعتبار برای بهسازی راه های روستایی ، تعیین تکلیف مدارس بلا استفاده در مناطق روستایی و واگذاری به دهیاری ها ، تکمیل پروژه های نیمه تمام و توسعه آموزش عالی از جمله درخواست های نماینده مردم تفت و میبد از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بود.