گامی دیگر برای ترویج واکسیناسیون کودکان

 در راستای اطمینان بخشی به مردم استان یزد کودک خردسال استاندار نیز همگام با دیگر کودکان این استان، در محل دبستان محل تحصیل خود، اولین دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در گفتگو با خبرنگار صداوسیما به نقش مهم و غیر قابل انکار واکسیناسیون عمومی در کاهش آمار بستری ها و فوتی های کرونایی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در پرتو افزایش ضریب واکسیناسیون در استان و کشور، کلیه استان های کشور تغییر رنگ بندی کرونایی داشته و رنگ آبی را تجربه می کنند.
استاندار یزد ادامه داد: خوشبختانه به برکت واکسیناسیون، آمار فوتی های کرونایی کشور تک رقمی شده که بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به کاهش سن واکسیناسیون کرونا به سنین ۵ تا ۱۲ سال و لزوم اطمیمنان بخشی در جامعه پیرامون ایجاد مصونیت در کودکان و نوجوانان، خاطرنشان کرد: در این راستا و پیرو انجام یکی از مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تزریق واکسن به فرزندان کرونا جهت ایجاد اطمینان در جامعه، امروز دختر بنده نیز نخستین دوز واکسن کرونا خود را دریافت کرد.
استاندار یزد هدف از رسانه ای کردن این اقدام را فرهنگ سازی طرح واکسیناسیون  کودکان ۵ تا ۱۲ سال عنوان کرد و افزود: براساس مطالعات علمی و فنی انجام شده، خوشبختانه تاکنون تزریق واکسن نه تنها هیچگونه عوارضی ایجاد نکرده بلکه صیانت بخشی لازم را در برابر ابتلا به کرونا و شدت این بیماری انجام داده است.
دکتر فاطمی در پایان از عموم مردم استان و به ویژه خانواده های دارای فرزند دانش آموز ۵ تا ۱۲ سال خواست تا نسبت تزریق واکسن اقدام نمایند.

گفتنی است، تیم های سیار واکسیناسیون کرونا به مدارس ابتدایی استان اعزام می شود و در صورت تمایل خانواده ها اقدام به واکسیناسیون دانش آموزان می کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات