مصوبات هشتاد و سومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد اعلام شد

هشتاد و سومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ هشتاد و سومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد به ریاست مهندس علی اکبر عزیزی جانشین این ستاد برگزار شد.

مهندس عزیزی در این جلسه با تبریک میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) گفت: تکمیل واکسیناسیون افراد جامعه در حقیقت تامین امنیت سلامت آنان بوده و بر همین اساس تمام مسئولان استان موظف به پیگیری این امر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد افزود: در حال حاضر کودکان 5 تا 11 و بزرگسالانی که دوز سوم واکسن کرونا را دریافت نکردند در اولویت پیگیری قرار دارند و آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید با همکاری علوم پزشکی به صورت ویژه این مهم را در مدارس و دانشگاه ها دنبال کنند.

مهندس عزیزی خطر انتقال ویروس را در تجمعات بالا دانست و ابراز داشت: بابد رعایت 100 درصدی پروتکل ها در تجمعات جدی گرفته شود و هر گونه عادی انگاری و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی می تواند خسارت جبران ناپذیری را برای جامعه به وجود آورد.

جانشین ستاد استانی کرونا در یزد در بخش دیگری از سخنانش  در تشریح مصوبات جلسه هشتاد و سوم گفت: برگزاری مراسم شب های قدر با اولویت برگزاری در فضاهای باز به شرط مساعد بودن شرایط جوی، و در محیط های بسته دارای سقف بلن، همراه با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی اعم از رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک مجاز است.

وی اضافه کرد: مردم عزیز استان برای شرکت در مراسم نیز باید از سجاده، مهر و کتاب دعای شخصی استفاده کرده و سازمان تبلیغات اسلامی نیز با نامه نگاری به تمامی مساجد، حسینیه ها و تکایا این موضوع را اطلاع رسانی کند.

مهندس عزیزی خاطر نشان ساخت: دانشگاه علوم پزشکی نیز باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت نماید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در ادامه  برگزاری نماز عید سعید فطر را در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مجاز دانست و اظهار داشت:  درخصوص برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس نیز تا این لحظه و بر اساس مصوبه ستاد ملی مراسم این روز به صورت حضوری و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مهندس عزیزی در ادامه عنوان کرد: بازدید و نظارت بر مدارس و دانشگاه ها مخصوصا مدارس ابتدایی باید همچنان ادامه داشته باشد ضمن اینکه مدارس باید با فعال کردن انجمن اولیا و مربیان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جهت اعزام متخصصان حوزه سلامت و پزشکان اطفال در زمینه اطمینان بخشی از واکسیناسیون با خانواده های دانش آموزان صحبت نمایند.

این مقام مسئول درپایان ضمن قدردانی از خانواده ها  برای تشویق فرزندان نسبت به حضور در کلاس های درس اذعان داشت: از مردم به واسطه اعتمادشان به نظام آموزشی تشکر میکنم و این اطمینان را می‌دهم در صورت تکمیل واکسیناسیون شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کنترل و نابودی این بیماری خواهیم بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات