استاندار یزد در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان:

مجموعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز؛ مرزبانان اقتصادی هستند/ عملکرد دستگاه های عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارزیابی می شود/ اخذ دستور وزیر برای انتقال مخازن سوخت شرکت پخش فرآورده های نفتی یزد از محدوده شهری

استاندار یزد مجموعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را  مرزبانان اقتصادی دانست و گفت: وظیفه اصلی ما در این حوزه تسهیلگری در روند تجارت قانونی و برخورد با صادرات و واردات غیر قانونی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد به ریاست دکترفاطمی؛ استاندار یزد و به منظور ارائه دستورالعمل استانی پیشگیری و مقابله با قاچاق سوخت و سایر فرآورده های نفتی، تبیین و بررسی نحوه ورود و خروج کالا از منطقه ویژه اقتصادی استان و ارائه گزارش در خصوص شناسایی و برخورد با احتکار کالاهای اساسی در انبار های پنهان  برگزار شد.
دکتر فاطمی در این نشست تهیه برش استانی دستورالعمل های این حوزه و تقسیم وظایف ذیل آن را مهم و ارزشمند خواند و گفت: برحسب شرح ماموریت های هر یک از دستگاه های عضو این کمیسیون، باید وظایف آن ها در تحقق اهداف و دستورالعمل ها مشخص شود تا موضوعات جهت پیگیری جدی و منسجم، به دستگاه ها ابلاغ شود.
وی در ادامه از ارزیابی عملکرد دستگاه ها بر اساس اهتمام و جدیت آن ها در پیگیری مسائل و وظایف محوله خبرداد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مجموعه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حکم مرزبانان اقتصادی هستند، اظهارداشت: وظیفه اصلی ما در این حوزه تسهیلگری در روند تجارت قانونی و برخورد با صادرات و واردات غیر قانونی است.
وی با تاکید بر تقویت و فعالسازی سامانه های موجود موثر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی برخورد ما با اخلالگران در حوزه اقتصاد باید قاطعانه و بی رحمانه باشد چراکه آن ها آفت بزرگ اقتصادی هستند.
استاندار یزد در ادامه تفاوت نرخ گندم و آرد را زمینه ساز شیطنت های احتمالی از سوی برخی افراد سودجو دانست و گفت: مجموعه های اطلاعاتی استان به صورت ویژه به این حوزه ورود کنند.
 دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به بیان برخی از موضوعات و مطالبات استان در دیدار اخیر خود با جواد اوجی؛ وزیر نفت اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار به طور ویژه موضوع جابه جایی مخازن سوخت شرکت پخش فرآورده های نفتی یزد از سوی استان مطرح و مورد موافقت وزیر قرار گرفت.
استاندار یزد ادامه داد: وزیر نفت شرط جابه جایی مخازن را تعیین جای جایگزین مناسب و تغییر کاربری مکان فعلی عنوان کردند و این مهم را جهت بررسی و اقدام به معاونت مربوطه ارجاع دادند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات