استاندار یزد:

صداقت و شایسته‌سالاری ملاکِ گزینش اداری قرار گیرد

استاندار یزد صبح چهارشنبه سوم آذر ماه در نشست هم‌اندیشی مدیران، اعضا و رابطان هستۀ گزینش استان، ملاک گزینش را قوانین و مقررات دانست که در گروی صداقت و توجه به شایسته‌سالاری است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست هم‌اندیشی مدیران، اعضا و رابطان هسته‌های گزینش استان یزد که با حضور «سیدمحمد میرمحمدی»استاندار یزد، «اسدالله وطنی»دبیر هیئت عالی گزینش کشور، «عباس حیدری»مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، «علی‌اکبر کارگر» مدیرکل هستۀ گزینش استانداری و شماري از مدیران استان، اعضا و کارکنان هستۀ گزینش استان در تالار اندیشۀ استانداری یزد برگزار شد.
استاندار یزد در نشست هم‌اندیشی مدیران، اعضا و رابطین هسته‌های گزینش استان ضمن شادباش کسب رتبه‌های برتر هستۀ گزینش استان یزد در دو سال اخیر، از کارکنان هستۀ گزینش استان که همواره ملاک‌ها و ضوابط را در نوع برخوردهای خود اعمال کرده‌، از اعمال نظر سلیقه‌ای جلوگیری و در انجام وظایف خود دقت‌نظر داشته‌اند، سپاسگزاری کرد.
«سیدمحمد میرمحمدی» گزینش را امری بسیار مهم دانست که با سرنوشت افراد در ارتباط است و درصورت نبود دقّت‌نظر، سرنوشت خانواده‌هایی را دچار دگرگوني می‌کند.
به گفتۀ میرمحمدی، در گزینش بحث شایستگی ملاک است و پذیرفته نشدن افراد به معنای شایسته نبودنِ آنها نیست بلکه باور داريم افراد می‌توانند در جاهاي گوناگون فعالیت کنند اما هر کس باید در جایگاه ویژۀ خود قرار بگیرد.
استاندار یزد گفت: جلب اعتماد عمومی مردم، نیازمند نیروهایی است كه كاملأ معتقد، وفادار، امین، دلسوز، عاشق کار و دارای علم و دانش، قدرت تجزیه و تحلیل، موضع‌گیری به‌موقع، فروتنی و روحیۀ جهادی باشند؛ و اینجاست كه ایفای نقش گزینشگران داراي اهمیت مي شود.
وی افزود: جاه‌طلبی، قدرت‌طلبی و توسعۀ قلمروهای و اهدافی از این دست ایجاب می‌کند که همواره به آسیب‌های احتمالی توجه شود، از این رو است که باور داریم هسته‌های گزینش دارای وظایف بسیار مهم و حساسّی هستند.
میرمحمدی يادآور شد: اگر فردی را در گزینش پذیرش نکنیم ممکن است موجب نارضایتی وی شود، پس در اینجا بايد برخوردها به بهترین نحو و بر مبنای قوانین و مقررات باشد.
به گفتۀ استاندار یزد، بايد در گزینشگری رویه‌هایی به کار بگیریم که هدایت‌گرِ سایر جریانات، مانند رضایت مردم و خداوند باشد و در اینجا اصل صداقت، ملاک است.
وی پيرامون عواملی مانند نامه‌های بی نام و نشان که بعضأ در حین گزارش فرستاده می‌شود، افزود: نامه‌های بی‌نام و نشان رسمیت ندارد و ملاک تصمیم‌گیری در گزینش افراد نیست اما نامه‌های مستند بررسی می‌شود و درصورت نادرست بودنِ اطلاعات تذکرات لازم داده می‌شود.
استاندار يزد در پايان سخنانش گفت: اميدواريم کارکنان گزینش الگوی صداقت، رعایت حق و حقوق، مسئولیت شناسی، نظم شناسی باشند و این ویژگی‌ها در کارکنان گزینش تحکیم و تشدید شود و با خودسازی و تقویت ایمان همراه باشد.
گفتنی است در این نشست گزارشی درباره فعالیت‌های هستۀ گزینش استان ارائه شد و نمایندۀ ادارۀ اطلاعات و هیئت عالی گزینش کشور نیز به بیان نکته‌های ضروری برای گزینشگری پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات