مدیرکل مدیریت بحران استان در حاشیه مانور اطفا حریق خاتم:

حفظ ارتباطات، لازمه فرماندهی حادثه است

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در جریان برگزاری مانور اطفای حریق با سناریوی آتش سوزی در جنگل باغ شادی شهرستان خاتم گفت: این مانور با هدف ارزیابی عملکرد و فرآیند تشکیل تیم فرماندهی حادثه (ICS) و با همکاری دستگاه های امدادی انجام شد.

محمد علی ملک زاده افزود: در این مانور تیم هایی از مدیریت بحران استان، محیط زیست استان و شهرستان، فرمانداری، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر، بخشداری، منابع طبیعی و آبخیزداری، شهرداری، گروه های مردم نهاد و سرگروه اکیپ های اطفای حریق ، طبیعت دوستان و مردم محلی و Ngo ها فراخوان و نسبت به اطفای حریق و عملیات نجات جنگل باغ شادی اقدام شد.
ملک زاده با اشاره به جایگاه ارتباطات در فرماندهی حادثه افزود: یکی از مهمترین دغدغه ها در این مانور موضوع ارتباطات بود که می بایست در این خصوص برنامه ریزی کرد.
وی افزود: هرچند پیگیری هایی در این خصوص در سالیان اخیر صورت گرفته اما هنوز این مشکل پابرجاست و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا در صورتی که حادثه ای رخ داد در حداقل زمان موضوع ارتباطات به صورت موقت راه اندازی شود.
🔹 پس ازبرگزاری مانور نیز، جلسه بررسی نقاط قوت و ضعف تیم‌های امدادی باحضور مسئولان دستگاه‌های مختلف برگزار شد.
همچنین تعدادی از تجهیزات اطفا حریق توسط اداره کل مدیریت بحران استان یزد برای آمادگی و مقابله، در اختیار محیط زیست و گروه های مردمی قرار گرفت.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات